NA: Kroniek van een onaangekondigde NA

Ook eens een NA post plaatsen hier op HF… Mijn eerste, alvast excuses voor de lange en breed uitgesmeerde inleiding :wink:
Zoals velen hier op HF ben ik op zoek naar leuke aanvullingen op mijn bescheiden collectie: een dresser, duiker, piloot, beater, sport horloge, chronograaf en als het kan, toch nog even in verschillende kleuren en met verschillende complicaties.

Momenteel ben ik redelijk verzadigd qua diversiteit (vind ik), en ik had dan ook besloten om geen horloges meer bij te kopen (op korte tijd). Herkenbaar? :face_with_monocle: Maar toch zat ik nog stiekem HF en andere websites af te scannen op zoek naar … tja, naar wat? Tot daar de inleiding.

Enter de Seiko SARB035. Sinds juni dit jaar ben ik de trotse eigenaar van mijn Seiko SARB035 (de witte). Lang getwijfeld of ik nu de witte of zwarte SARB wou hebben. Toen ik de witte hier op HF voorbij zag komen, heb ik de knoop snel doorgehakt. En nog steeds geen spijt van!
Ik had echter steeds dat knagende gevoel (ook herkenbaar?): waarom heb ik geen zwarte gekocht? Wit of zwart, ik heb de vraag al meermaals zien passeren hier op HF…

Een maand geleden heb ik tot mijn spijt een zwarte SARB033 voorbij laten schieten. Ik had net een leuke chronograaf en een splinternieuwe rode Kamasu gekocht, en wou even pauze nemen.

1 week geleden zag ik wederom een zwarte SARB033 voorbij komen. Maar die prijs :scream:… ze zijn echt wel duur aan het worden! En eigenlijk wou ik toch niets meer kopen. Een heel vreemd gevoel van wel willen maar toch niet doen. Iets anders zoeken dat het geweten minder belast? Ergens een koopje ofzo?

2 dagen geleden zie ik een goedkopere SARY057 te koop staan. Ook heel mooi, en bijna op dezelfde hoogte als de SARB033. Maar ik miste toch net dat ietsje meer.

1 dag geleden kwam ik hem dan toevallig tegen op 2dehands, totaal onaangekondigd (heb je’m? :sweat_smile:), maar geen onbekende: alles viel op zijn plaats met dit perfecte alternatief voor een zwarte SARB, een (donker)blauwe Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium, 6 maanden oud en voor een prima prijs! Jaja, goedkoper dan de zwarte SARB zelfs, en toch dat ietsje meer. Ziet er ook stoerder uit dan de SARB. :yum:

Oooh, bleek de verkoper op 10 min te wonen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 uur later had ik hem in mijn bezit :rofl:

Geen onbekende hier op HF, er is dus al voldoende geanalyseerd over plus en min denk ik. Maar ik wou mijn verhaal toch vertellen :innocent:
Ziezo, hier zijn de plaatjes, met broer en zus gezellig naast mekaar:



En op leder ook eens geprobeerd:


40 likes

Erg mooi op staal en leer. Ik denk dat ik deze ook mooier vind dan de 33. Meer variatie nu. Gefeliciteerd!

1 like

Bedankt. Inderdaad meer variatie. Ben nu enorm blij dat ik niet de 33 heb gekocht.
Soms loont het om te wachten… :wink:

Mooi duo, gefeliciteerd!

1 like

Mooi duo, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtige duo :ok_hand::ok_hand:

1 like

Heel mooi duo! Erg tof! Veel draagplezier :+1:t2:

1 like

twee zeer mooie horloges :star_struck:
dat zouden blijvers moeten zijn :+1:
geniet van deze twee :smile:

1 like

gefeliciteerd! Het kan soms snel lopen :wink:

1 like

Allebei heerlijke horloges :ok_hand::ok_hand: :ok_hand:

1 like

Erg mooi! Geniet ervan, te mooi om niet te dragen. Zou er bijna jaloers van worden.

1 like

Heel veel kwaliteit voor die prijsklasse, en hij ziet er ook top uit :clap:

1 like

Tissot, altijd goed en ook een hoop horloge voor het geld.
En de Gentleman is absoluut een mooi horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Absoluut! Dit zijn blijvers. Die Tissot was de missing link :smiley:

1 like

Heel mooi!

1 like

Mooi, ik had hem in bestelling maar geannuleerd wegens “onbekende levertijd”.
Mss nog eens goed zoeken naar een 2e handsje …

1 like

Gefelicidingest met je mooie Tissot.
Black/White mooi in evenwicht.

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Mooi verhaal ook. Garcia Marquez zou trots op je zijn :wink:

1 like

Mooi duo :+1: gefeliciteerd met je aanwinst

1 like