NA KS Vanac Special

Dikke merci!!!

De blocs staan niet op het prentje dus die kunnen we dan overzetten uit een 5206a. MERCI :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

over een paar weken ben ik seiko expert :wink:

Heb een goed betaalbare 5206a gevonden en aangekocht om de bloc te wisselen, maar die ga ik dan ook volledig demonteren om te kijken of de veer nog goed is en dan wisselen we die ook, gevolg de mijne zal ook terug uiteen moeten. Na een keer of 3 demonteren en monteren zit het doorgaans in me hoofd, dus ik kijk er naar uit, dan kunnen de laatste plekjes hier miss wel gevuld worden met van die leuke kleurige fleurige seiko vanacs

en hier een prentje van de donor die we gevonden hebben om de vanac mee te fiksen


dikker merci nog eens aan @diaschock!!!

10 likes

Hier word je toch blij van. Mooi verslag (naslagwerk). Mooi werk. Mooi horloge

1 like

Ik heb net een KS 5246 voor een leuk prijsje gekocht, maar deze is echt aan onderhoud toe. Opwinden gaat stroef, wind zelfs op als ik de datum probeer te vervangen en het voelt echt alsof de olie is opgedroogd maar hij loopt wel :blush:. Interesse om die op je werkbank te leggen?

2 likes

Mooi werk en resultaat zeg!

1 like

Die Lord Matic heb je snel gevonden, mooi hoor. :+1:

1 like

graag gelezen. en wat een plaat(je)!

1 like

neen helaas, enkel de eigen horloges, anders stopt het nooit, we zijn aan het uitkijken naar alle plaatsjes vol en einde zoektocht. Nog een stuk of 20 te gaan en dan zijn we zover, einde einde einde en dan onderhouden wat er is.

1 like

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dan komt er wel een kast bij. Of vertrekt er één collectie om een nieuwe te starten. Het is een veel te mooie bezigheid om jezelf te ontzeggen toch :smile: het onderzoeken, bijlezen, bijleren, opzoeken in archieven, internet afspeuren voor dat ene onderdeel… om het met een onsterfelijk (maar wel intussen dood) icoon te zeggen:

… the chase is better than the catch. :sunglasses:

2 likes

ja dat is altijd zo geweest, zoeken zoeken zoeken het dan vinden en het na 2 dagen niet meer bekijken :wink: De chase is het leukste aan heel de hobby en het kijken naar. Het hebben an sich vinden we eigenlijk minder belangrijk, de enige heb die er echt nog is is de blauwe rado starliner maar verders staan er geen gewilde hebs op het programma :wink:

1 like

Mooie Vanac geworden ! Proficiat :ok_hand: Ben benieuwd of de donor LM soelaas gaat bieden …Wellicht staat de LM 5216 ,model matig/technisch het dichtst bij de zeldzame en laatste uurwerkserie 5256 …zal wel mosterd na de maaltijd zijn …Succes ! :+1:

1 like

Mooi om te zien! :+1: En die Seiko is heerlijk
Groovy Baby GIF - Groovy Austin Powers Baby - Discover & Share GIFs

1 like

Wat een prachtig horloge!

1 like

Hij is helemaal klaar, bloc en veer vervangen en klaar om gedragen te worden




10 likes

Welke veer heb je er in gestoken? Je zou evt namelijk ook nog veer voor een 4s15 uurwerk kunnen krijgen, zelfde uurwerk in grote lijnen.

1 like

@Lexie2797 ik bedoelde het blocveertje dat mee vervangen is samen met de bloc lagering van de balans. De opwindveer die erin zit is de originele, die had een kleine knik, daardoor is amplitude verticaal iets lager dan je zou verwachten. Bij het volgend onderhoud vervang ik de opwindveer ook ineens met de veer van de donor, ik kan er me niet toe brengen het hele horloge nu onmiddellijk weer te demonteren. Seikofobie die nog niet helemaal weg is :rofl::rofl::rofl:

8 likes