Ik heb net een KuoE Royal Smith chronograaf met salmon dial gekocht. Horloge is 37 mm, en 14(en een beetje?) mm dik. Beetje gekke dimensies in eerste instantie, maar toch besloten om er voor te gaan (ook omdat ik hem nieuw met flink wat korting kon kopen).
De mate van afwerking en, salmon dial en het verhaal van het merk trokken me over de streep en stellen niet teleur.
De verpakking is mooi, er is een mooi houten kistje meegeleverd en je krijgt hem met Jubilee (of Oyster) bracelet, en een leren band. Ik vind hem persoonlijk mooier op de leren band. Dit legt de nadruk wat meer op de dial dan op de rest. Nadeel van de leren band is wel dat hij eigenlijk echt nét te groot is voor de lug-maat, waardoor je het leer de eerste keer dat je hem erop klikt al moet beschadigen om hem ertussen te wurmen.
Kortom: prachtig horloge, mooie afwerkingen en de dial met de kleur, textuur en de Breguet style numerals zijn geweldig. Beetje gekke afmetingen, maar op een of andere manier lijkt het te nét werken. Ik ben benieuwd welke richting Kuoe de komende jaren op gaat en hoop dat ze de boel qua afmetingen nog iets kunnen verfijnen.
Mooi horloge! Hij oogt inderdaad een beetje ‘bulky’, voornamelijk op het leer. Op de jubilee vind ik het best te doen! Echt een prachtige wijzerplaat en ene leuk merk!
Mooie wijzerplaat en een sterke kleur. De kastmaat van 37 mm is ideaal, maar met 14 mm is hij wel aan de dikke kant. Hopelijk blijft dat op de lange termijn geen issue, heel veel draagplezier gewenst.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Eerst moest ik even wennen toen ik van mijn Tudor BB58 die qua proporties wat mij betreft perfect is naar de KuoE, maar ik zie er nu al wel een soort Japanse charme in.
Eigenlijk helemaal prima. Was er wat huiverig voor, maar blijft mooi op de pols en het maakt hem tegelijk wat speels qua looks. Maakt een beetje een middenweg tussen sportief en dressy. Ook niet erg zwaar.