Gisteravond heb ik afgesproken met @anon50762135EV om dit horloge te bezichtigen. In het echt vond ik hem nog mooier dan op de verstrekte foto’s dus mijn besluit stond al snel vast. Gisteren had ik in het ‘Wat dragen wij vandaag III’-topic al wat foto’s geplaatst maar die deden het horloge echt tekort. Omdat ik er zo blij mee ben heb ik besloten een NA-topic te maken om wat foto’s te kunnen spammen.
De dial heeft een prachtige kleur die afhankelijk van de lichtinval speelt tussen gebroken wit en licht gelig en hij laat duidelijk de tand des tijds zien; logisch op een horloge van meer dan 60 jaar oud, en dat is ook juist wat ik er zo gaaf aan vind. Zijn leeftijd maakt hem overigens precies 3x ouder dan ik ben, best een vreemde gewaarwording.
Door een gebrek helaas afscheid van moeten nemen; het was dus een kortstondig avontuur. Maar veel mooier dan dit ga je dit type vintage chrono niet vinden in mijn ogen (qua design, afgezien van de staat).
Wat precies is mij onbekend, ik ben geen horlogemaker. Het uurwerk vertoonde wat kuren waardoor ik het niet meer aandurfde. De situatie is uitzonderlijk netjes opgepakt door vorige eigenaars.