Bestellen die hap! ![]()
Kan me nie bommen of ik hem draag of niet, hij heeft me lang genoeg aan het lijntje gehouden.
Orient, niet veel vertegenwoordigt in mijn collectie, het was eigenlijk begonnen op de site van wish, zag daar een orient aangeboden volledig in goudkleur voor een habbekras, en wat doet meneer?

Juist ik bestel er gewoon twee, en als toemaatje bestel ik er dan later nog twee massieve braceletten in goudkleur bij want diegene die er bij waren, waren maar blik.
Lang hebben die dingen niet geleefd, eentje heb ik ook eens proberen uit elkaar te halen, maar terug in elkaar zetten……dacht dat ik hier ook wel handig in zou zijn…. niet dus
![]()
Maar om de een of andere reden zijn er nadien toch enkele echte orients binnen gekomen,( ik had er toen wel iets mee), maar ze zijn buiten één allemaal ook terug vertrokken, sommige verkocht andere weggegeven
En die enige heeft ook een tijdje in het blauwe gedeelte gestaan maar is niet vertrokken en dus nu is het dan maar tijd om een broertje voor hem te zoeken en het moest ook een star zijn aangezien de huidige dat ook is.
En daarmee kom ik terug op de titel van dit topic, deze orient star heb ik eigenlijk vanaf ik hem ontdekte een knappert gevonden,
dus was de keuze om een broertje voor de huidige te zoeken snel gemaakt
Nog wat data voor de techneuten:
Het uurwerk heeft een kaliber F6N43. 22 jewels. Volledig opgewonden tot 50 uur standbij. Saffierkristal met AR coating (voorkant) anorganisch glas (achterzijde) kast en band roestvrij staal (SUS316L) bandaanzet 20mm. Diameter 38.5mm dikte 12.3mm. 10 atm waterrestant
Van elk merk dat ik heb kijk ik ook op het bijbehorende “only topic” dus steeds maar hetzelfde horloge tonen is slaapverwekkend, daarom dan ook deze nieuweling, wie weet (heel mss) komen er nu terug wat bij ![]()
dat was het zo ongeveer wel, nog wat foto’s?
en de twee broertjes dan ![]()
thanks guys ![]()