NA: lang genoeg naar gekeken...

Bestellen die hap! :smiley:
Kan me nie bommen of ik hem draag of niet, hij heeft me lang genoeg aan het lijntje gehouden.

Orient, niet veel vertegenwoordigt in mijn collectie, het was eigenlijk begonnen op de site van wish, zag daar een orient aangeboden volledig in goudkleur voor een habbekras, en wat doet meneer?

nep

Juist ik bestel er gewoon twee, en als toemaatje bestel ik er dan later nog twee massieve braceletten in goudkleur bij want diegene die er bij waren, waren maar blik.

Lang hebben die dingen niet geleefd, eentje heb ik ook eens proberen uit elkaar te halen, maar terug in elkaar zetten……dacht dat ik hier ook wel handig in zou zijn…. niet dus :pensive: :sweat_smile:
Maar om de een of andere reden zijn er nadien toch enkele echte orients binnen gekomen,( ik had er toen wel iets mee), maar ze zijn buiten één allemaal ook terug vertrokken, sommige verkocht andere weggegeven

En die enige heeft ook een tijdje in het blauwe gedeelte gestaan maar is niet vertrokken en dus nu is het dan maar tijd om een broertje voor hem te zoeken en het moest ook een star zijn aangezien de huidige dat ook is.
En daarmee kom ik terug op de titel van dit topic, deze orient star heb ik eigenlijk vanaf ik hem ontdekte een knappert gevonden, :+1: dus was de keuze om een broertje voor de huidige te zoeken snel gemaakt

Nog wat data voor de techneuten:
Het uurwerk heeft een kaliber F6N43. 22 jewels. Volledig opgewonden tot 50 uur standbij. Saffierkristal met AR coating (voorkant) anorganisch glas (achterzijde) kast en band roestvrij staal (SUS316L) bandaanzet 20mm. Diameter 38.5mm dikte 12.3mm. 10 atm waterrestant

Van elk merk dat ik heb kijk ik ook op het bijbehorende “only topic” dus steeds maar hetzelfde horloge tonen is slaapverwekkend, daarom dan ook deze nieuweling, wie weet (heel mss) komen er nu terug wat bij :smiley:
dat was het zo ongeveer wel, nog wat foto’s?

en de twee broertjes dan :sweat_smile:

thanks guys :ok_hand:

30 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooi horloge.
Veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Gefeliciteerd, met deze topper(s) van Orient!

1 like

Mijn beste,

Ik kan mij goed voorstellen dat je hier ontzettend blij mee bent.
Het is dan ook een waanzinnig mooi horloge.

Ik wens je er een glansrijke tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd!

Ik wilde de opmerking maken dat anorganisch glas niet bestaat omdat het uit quartz/zand, soda en gebluste kalk bestaat, maar lo and behold:

https://www.sciencedirect.com/topics/chemistry/organic-glass

Soit, dan hebben we het over polymeren, en je kunt bediscussiëren of plexi en aanverwante materialen wel “glas” zijn, maar je staat er nooit bij stil als je op je horloge kijkt.

1 like

Mooi leuk horloge :+1:t3:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Leuk verhaal. Geniet van je NA!

1 like

dank jullie :pray: :clap:

4 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, een merk dat veel meer aandacht verdient :ok_hand:t4:

1 like

Mooie nieuwe erbij, kleine verschillen maar genoeg om de knoop door te hakken :smiley:
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik hoop dat je er veel plezier van hebt!

1 like