Lang gezocht, geen fraaie exemplaar kunnen vinden en nooit verwacht dat ik er toch één in een zo goed als nieuwstaat zou kunnen vinden. Wat een tocht is dit geweest op zoek naar dit horloge, heb zelfs diverse eigenaren benaderd met nul op rekest. Wekenlang gezocht naar een nieuw exemplaar, tja een discontinued model kan je dan ook niet zomaar vinden. Heb persoonlijk contact gehad met Magi van Solo Japan die een notitie heeft gemaakt dat als ze er nog ergens één nieuw zouden kunnen vinden ze dit naar mij zouden verzenden. Verder dan de witte wijzerplaat versie, de SDGM001 zijn we helaas niet gekomen.
Tot mijn partner mij, een weekje of wat geleden, wees op een advertentie op MP, he schat is dit niet het horloge waar wij naar gezocht hebben? Wel verdorie zeker wel maar de verkoper vroeg er dermate veel voor dat je enthousiasme er een soort seksuele terugslag van kreeg, holy shit. Na contact te hebben gezocht met de verkoper is dit alleen maar erger geworden, het leek wel of de verkoper een Rolex Submariner Hulk te koop had gezet (listprijs plus 50%). Na wat praten heb ik het ook opgegeven (kon voor dit bedrag bijna een nette gebruikte GS aanschaffen).
Toch bleef het kriebelen waardoor ik in actie kwam en heb de stoute schoenen aangetrokken en een pb’tje gestuurd naar Matthijs (@Mafkees), met de vraag of hij voornemens was het horloge weg te doen (had eerder in een topic opgemerkt dat zijn interesse meer op het vlak van vintage horloges ligt).
En nu komt het! Hij zij gewoon ja, heb zelden een koop zo snel afgehandeld. Direct akkoord gezegd uiteraard en de deal beklonken. Vandaag het horloge ontvangen en wat een “Black mother of pearl” motherf**king beauty is dit zeg. In één woord gewoon magnifiek.
Het is dus een JDM discontinued, in perfecte staat verkerende Seiko SDGM003
Even een aantal dingen nog voordat ik over ga naar de foto’s, sommige foto’s zijn door Matthijs @Mafkees genomen. Uiteraard heb ik zijn toestemming gevraagd om deze foto’s ook te mogen gebruiken in mijn topic over mijn NA.
De overall finishing van dit horloge is lastig te vertellen omdat je het echt zou moeten zien. De case is zo gaaf en heeft een royale traktatie als het gaat om polijsten en satineren, gewoon wow de ware baby Grand Seiko wordt er gezegd. Ik zeg zet er een GS uurwerk in en je hebt een GS want verder zijn de kast, band, dial en indices echt GS waardig. Oké de wijzers van GS, daar kunnen de wijzers van de SDGM niet aan tippen maar zijn zeker mooi te noemen.
De Band: Elke link bestaat uit vijf verschillende stukken en zijn individueel (facet) gepolijst lijkt het. Het draagt ook zeer comfortabel. Het sunburst patroon in de dial is magistraal, als er geen licht op schijnt is het gewoon een inktzwarte/ diepzwarte klasse dial echter als er licht op schijnt begint het schouwspel (het best te zien in daglicht)
Daarnaast heeft het horloge ook Diashield, dit is een door Seiko ontworpen coating laag om krassen op de kast te voorkomen. Het horloge heeft een diameter van 40.5mm en is voorzien van Sapphire Crystal voor en Hardlex caseback. Heeft een premium Seiko 6R15 caliber self-winding uurwerk (ook met de hand op te winden).
Wat een verhaal geworden, tijd voor wat foto’s van deze schoonheid! Ben bang dat het de titel “The one watch to rule them all” niet zal behalen maar hé “Who gives a shit”
.
Foto’s van @Mafkees (met toestemming)
Eigen foto’s, helaas niet zo scherp als de foto’s van @Mafkees