NA: Lang omheen gedraaid maar eindelijk weer aandacht voor een...

Forumlieden,

Een NA. De meesten denken dan al… komt 'ie weer met een heel verhaal. Hoppa, foto’s en niet te lang leuteren anders wordt het een TL:DR.

Dus… Ik ga proberen het kort houden. Het is geen GS, maar wel een horloge van een merk wat ik een warm hart toedraag en wat best meer onder de aandacht mag komen.

Een Edox WRC Rally Timer Big Date.

Sinds 2010 ergens op de markt als ik me niet vergis. Vanaf 2014 of zo loop ik er al omheen te draaien. En steeds niet gekocht. geen idee waarom niet. Vorig jaar nog naar geloerd… Ook niet gekocht. Tot ik ze heel recent nog eenmaal bij een aantal van onze online horlogewebshops voorbij zag komen, de laatste exemplaren. Helaas voor ik een besluit nam, verkocht.

Via één van onze nieuwe leden (@Peternijmegen) de blauwe variant op staal nog in het vizier gehad, dan die maar. De zwarte variant regelmatig gezien. Maar toch, helaas. Zilverwit moest het zijn en ik heb uiteindelijk de knoop gewoon doorgehakt. Ik gok erop dat het één van de laatst “gewoon” verkrijgbare horloges in deze variant is.

Edox, een eigenzinnig merk met ook aardig wat wapenfeiten. Om de Edox Delfin maar eens te noemen.
Bij mijn weten nog steeds een zelfstandig merk en beter bekend in onder meer de zeilerij en rallysport. Niet heel bekend of wellicht geliefd. Wellicht, bij de puristen onder ons, vanwege het behoorlijk vaak gebruiken van (eigen gemodificeerde) quartz uurwerken waardoor men al snel de prijs te hoog vindt?

Maar dat neemt niet weg dat ik ze ondergewaardeerd vindt. Je hebt echt wel kwaliteit in handen en sommige designs zijn wel gewaagd.

Welnu, de link met de rallysport moge duidelijk zijn:

En zoals gezegd, eigenzinnig. Zie hiervoor de kast. rond aan de ene kant, hoekig aan de ander kant.

Er is aandacht besteed aan de wijzerplaat. Alles strak uitgelijnd én symmetrisch op de structuur van de wijzeplaat, zowel links als recht en boven en onder.

Ook aan de kast is de nodige aandacht besteed, een strakke afwerking.

Los nog van de structuren en diepte van de kroon:

De gesp valt gelijk met de binnenkant van de band, die overigens uiteraard de rally-link weer heeft vanwege de autobandstructuur, Kleine aandacht voor detail:

Goed, afrondend, hoe eigenzinnig kan het worden. Zwarte wijzers en indices:

Ik wist niet dat het kon op zwarte wijzers en ontdekte het bij toeval :slight_smile: :

Ik ben er blij mee. Het heeft even geduurd, maar om even wat sportief evenwicht te hebben, wat dus géén duiker is, en 100m WR is én lume en op een fantastisch dragende rubber band komt, ben ik er eindelijk bij aanbeland.

Geen enkel minpuntje? Nou, eentje dan. Het Big-date datumveld ligt wel wat diep. Vindt ik het storend, nee, dat dan weer niet. :wink:

Bedankt weer voor het lezen en kijken!

Jaco

42 likes

Deze is inderdaad mooier dan die van mij Jaco! Tof die lume ook.

1 like

Mooi Jaco! Veel plezier ermee!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze vreugdevolle aanwinst!!
Apart hoor, die stilistische wijzerplaat!! Prachtig datum-venster ook!!
Ik wens je er een gelukkige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Best een heel verhaal, maar er is ook veel te vertellen.
Mooi istie !
Wat een gave dail zeg !
En de kast, super !
De date op 12 ! (Als het dan persé moet, een dail, dan op 12 of 6, vanwege de symmetrie) perfect dus !
Gefeliciteerd met deze goeie koop !

1 like

Knappe aanwinst van een (zoals je zegt) ondergewaardeerd merk. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!!

1 like

Prachtig eigenzinnig model Jaco, (nogmaals) van harte met deze NA. :ok_hand:

Ik heb de uiteenzetting met veel plezier gelezen en wist vrijwel niets van Edox dus ik vond het interessant. Dank daarvoor. :+1:

1 like

Nu ben ik niet per se tegen datumvelden, maar in dit geval is 'ie inderdaad echt mooi symmetrisch. Overigens bedoel ik met diepliggend, dat de datumschijven relatief diep onder het raampje liggen. Als je begrijpt wat ik bedoel. :thinking:

Ik begrijp

//eu1.dh-cdn.netG//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net;//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.net)//eu1.dh-cdn.net

1 like

In de eigen stijl, is de jouwe ook heel mooi, echter wat meer dressy. :wink:

Netjes hoor. Dank ook voor de macro foto’s. Knap horloge heb je te pakken zeg! :clap:

1 like

Bijzondere aanwinst, veel plezier ermee. :ok_hand:

1 like

Super mooi deze,prachtige foto’s.Ook dat mag gezegd worden. De afleesbaarheid is bij deze ook erg goed iets wat bij veel witte platen niet het geval is.:+1:

1 like

Een NA. De meesten denken dan al… komt 'ie weer met een heel verhaal. :grin::grin:
Toch nog aardig wat tekst hoor :rofl: :joy:
Maar leuk om te lezen, gefeliciteerd met je mooie aankoop :+1:

1 like

:grin:. Ja joh, horloges en wat info erover delen is veel te leuk. En volgens de experts op het gebied van lezen doen we dat toch al veel te weinig…

3 likes

Ja, de afleesbaarheid is heel goed. Over het contrast is prima nagedacht. Mede ook nog eens door de fantastische AR coating.

2 likes

Mooi! De wijzerplaat laat niks aan duidelijkheid te wensen.

Veel plezier er mee!

1 like

Gaaf :ok_hand: …Veel plezier ermee :+1::grinning:

1 like