NA: lang verwacht..

Ja ja, de HMT die ik in januari bestelde op Ebay is eindelijk binnengekomen.

Dit model word niet meer gemaakt als ik het goed begrepen maar tweedehands geen probleem. Goed kijken om een “Mumbai Special” te ontwijken en alsnog met enige onzekerheid bestellen; het gaat toch maar om een tientje!

38 millimeter, in house hand opwinder (dacht ik… het is alweer drie maanden geleden dat ik ernaar heb gekeken :joy: ) P.s. als ik toch een aftermarket versie heb gekocht hoor ik het alsnog graag haha

Genoeg geluld, hier wat foto’s:

17 likes

Is dat in het ottomaans geschrift?

Volgens mij is het Hindi, maar kan het ook mis hebben. HMT komt uit India en wordt/werd daar ook geproduceerd. Vond het een bijzondere wijzerplaat met dat geschrift.

1 like

Heeft iets van keith haring effect :slight_smile:

4 likes

Nu je het zegt inderdaad! Grappig om die link te leggen :slight_smile:

Leuke aanwinst! Je ziet ze niet zo heel veel hier. En ze worden inderdaad niet meer gemaakt, de fabriek is gesloten. https://en.wikipedia.org/wiki/HMT_(company)

Inhouse uurwerk, waarschijnlijk afkomstig van de tractor afdeling :joy:
Het glaasje lijkt me een beetje bol, maar ik durf geen uitspraken te doen over originaliteit.

Ik heb deze nog.

3 likes

69bc5491598004e4379c5a9cd19ee12f34deafe9_1_666x500

4 likes

Ja ik twijfel nog steeds een beetje over de originaliteit. Maar ja, ik kon ook niet zoveel vinden over waar je op moest letten…

1 like

Duidelijk een Mumbai Special de “6” staat bij de 4-positie en de 4 bij de 5-positie
:smile:

Nee, serieus: mooie aanwinst

1 like

coole klok repainten die hap :slight_smile:

1 like

haha lachen die photoshop! :smiley: Serieus wel een cool idee eigenlijk… Ik ga erover nadenken :thinking:

Ik doe dat ook in het echt zonder fotosjhop

Die heb ik volgens mij wel eens voorbij zien komen in een ander topic dat ging over wat voor soort verf te gebruiken, kan dat kloppen? Wil het zelf nog wel eens proberen maar weet niet of mijn hand vast genoeg is. :slight_smile:

1 like

zo is hij ook tof
69bc5491598004e4379c5a9cd19ee12f34deafe9_1_666x500 copy

4 likes

Zwemmende zaadcellen vanaf 10 uur? :rofl: als jij er blij mee bent! Veel plezier met je nieuwe NA!

3 likes

Mijn beste,

Veel draag-plezier met deze “eigengereide” tijdgenoot!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Leuke aanwinst Ik heb er vorig jaar ook nog eentje gekocht, is een leuk horloge voor geen geld, heb het toen ook aangeschaft voor de mooie wijzerplaat. Groetjes

2 likes

Ik denk nagellak tot nu toe het beste werkt

@jongejan

Gefeli! :+1:

Ik heb er ook een met Hindi cijfers:

DSCN5638 (1)

HMT flex 3

De kroon is niet origineel bij dit model maar wel HMT

In Nederland is het uurwerk schoon gemaakt.
Loopt heel netjes :+1:

3 likes

Gefeliciteerd met je langverwachte water- en stofdichte horloge, veel plezier er mee! Zo’n horloge ben ik nog niet eerder in de lage landen tegengekomen.