Na lang wachten, mijn nieuwste aanwinst. JDM Seiko 6139 Speedtimer

Vandaag was het zover. Na een ruime maand wachten, (waarvan 2,5 week omdat de verkoper vergat hem te verzenden en een week omdat de douane het verwerken toch wel erg lastig vond…) mocht ik hem eindelijk van de postbode aannemen.

Het gaat om een JDM Seiko 6139 - 7020 5 Sports Speedtimer (een hele mond vol zo…) Na ondertussen erg veel verschillende 6139’s gehad te hebben is dit eindelijk mijn eerste Speedtimer :smile:
Na me een tijd geleden voorgenomen te hebben dat ik alle verschillende kastvormen van de Seiko 6139 gehad wil hebben blijf ik Ebay afstruinen naar de leuke variaties, zodoende kwam ik dit geweldige exemplaar tegen, op originele stalen band!
Het is al een wat oudere, hij komt uit Mei 1971, wat hem op het moment bijna 46 jaar oud maakt… Iets wat er zeker niet aan af te zien is!

Dit type, de 7020, wordt ook wel eens de flying saucer genoemd. Dit omdat hij vanaf de zijkant ergens wat weg heeft van een vliegende schotel. Het horloge heeft verder een erg fijne maat met zijn 40.5mm diameter. Het is zeker geen kleintje maar een mooie maat. De lug-to-lug maat is door het aparte design erg klein gebleven met slechts 38mm van pushpin tot pushpin, mede hierdoor draagt het horloge een stuk kleiner als de diameter zou doen vermoeden. De lug-width is weer gemakkelijk gehouden, zoals bij vele 6139’s en is 19mm. Het is dus geen ideale bandenswapper.

De 7020 is destijds geleverd met 2 kleuren wijzerplaat, de standaard zwarte wijzerplaat met zilverkleurige subdial en de kleur welke je minder vaak ziet is de champagne-kleurige wijzerplaat met grijze subdial.
Mijn model is dus de zeldzamere 5 Sports Speedtimer variant, wat inhoudt dat hij voor de Japanse binnenlandse markt is gemaakt, wat ook te zien is aan de Kanji dag aanduiding en het uurwerk is 21-steens ipv 17-steens gelagerd.

Tijd voor wat plaatjes!

Op onderstaande foto is duidelijk te zien waar de bijnaam vandaan komt.

26 likes

Mooie UFO! :wink:

Zag hem al voorbij komen in het Seiko topic. Zo te zien ook in een erg goede staat!

Veel draagplezier.

1 like

Mijn beste,

Schitterende foto’s van een prachtig horloge!!
Ik wens je er vele smaakvolle momenten mee!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi ding met bijzondere kastvorm. Gefeliciteerd.

1 like

Mooie vangst, Nick, geniet er van :thumbsup:

1 like

Leuk man !! ik moet toegeven… enerzijds heb ik met SEIKO nog steeds erg weinig, maar ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker naar oude SEIKO chrono’s loop te zoeken op de baai. Leuke ontwerpen, mooie panda platen, en tja, gewoon goeie japanse automaten volgens mij! Ik moet nog even aan het prijsniveau wennen (maar misschien niet te lang, want die blijven omhoog gaan :slight_smile: ), maar heb wel al verschillende kanshebbers op het oog.

Mooie klok !! En voor die leeftijd fantastische conditie…chapeau

1 like

Heel mooi,deze zie je niet zoveel :thumbsup:

1 like

Eens een andere Seiko, wat een mooie klok… :+1:

Heel veel plezier gewenst (zeker na al het uitgeoefende geduld) :blush:

1 like

Aparte kastvorm, dat zal comfortabel op de pols dragen.
Wel jammer dat de kast doorgepolijst is, je kan hem uiteraard zelf weer (laten) matteren.

Veel draagplezier gewenst!

Gefeliciteerd! Misschien ook een foto recht van voren? We kijken er zo alleen maar scheef naar :wink:

1 like

Mooie Speedtimer Nick, veel draagplezier toegewenst met deze Seiko, geniet ervan!

1 like

:+1:

Erg mooie Seiko,veel plezier ermee.

:+1:

1 like

Mooi, mooi, :+1:

1 like

Mooi hoor. Veel plezier ermee

1 like