Je herkent het misschien wel, je hebt een keer een horloge in handen en denkt âDie moet ik ook hebbenâ. Ik had het met deze Lemania, liefde op het eerste gezicht. Die wijzerplaat vond ik adembenemend, mooi blauwe sunburst met een wafelstructuur, officiĂ«le naam is herringbone dial geloof ik. Daarbij die wat ongewone subdial indeling en fel oranje wijzers en ik was om.
Je kan deze uitvoering ook tegenkomen met andere namen op de dial, zelfs Heuer is mogelijk. Daarom wordt deze uitvoering ook weleens een poor-mans Heuer genoend. Geen idee waar dit poor zou zijn, want de uitvoeringen zijn exact hetzelfde. Bovendien is het een Lemania 5100 uurwerk, dus wat is het origineel?
Het enige wat ik eigenlijk nog zou willen is een mooie bruine racing strap, want ook al staat deze blauwe niet verkeerd, het is toch niet exact wat ik voor ogen heb.
De term-mans poor komt ook voor in de sportauto wereld.
Indertijd was de Austin Healy een sportauto met allure en aanzien.
Niet iedereen kon echter die auto betalen.
Maar de MG kwam toen ook uit met een nieuw model en wel de MG A.
Deze MG was een heel stuk goedkoper in die tijd en werd dan ook de poor-mans sport genoemd.
Mooi horloge.
Het is zo logisch om zowel een centrale secondewijzer en een centrale minutenwijzer te hebben dat ik niet snap waarom die niet meer wordt toegepast.
Omega heeft dit uurwerk ook gebruikt. Daar ben ik naar op zoek.