NA: Lang zoeken en toch gevonden 😃

Je herkent het misschien wel, je hebt een keer een horloge in handen en denkt “Die moet ik ook hebben”. Ik had het met deze Lemania, liefde op het eerste gezicht. Die wijzerplaat vond ik adembenemend, mooi blauwe sunburst met een wafelstructuur, officiĂ«le naam is herringbone dial geloof ik. Daarbij die wat ongewone subdial indeling en fel oranje wijzers en ik was om.

Ik denk dat ik hem zo’n tien jaar geleden in handen had, voordat ik de trekker over kon halen en een mooi exemplaar binnen kreeg. Dat laatste bleek zéér lastig te zijn, want wat is er een hoop bagger te koop. Zwaar gehavende kasten die kapot gepolijst waren, dials die geoxideerd waren, etc., etc. Totdat ik er één tegenkwam op het net, de foto’s zagen er veelbelovend uit ondanks het vele vuil aan het horloge. Contact gezocht met de verkoper, op goed geluk en gevoel het geld overgemaakt, de inklaring door de douane en na een poetsbeurt mag hij nog om de pols. De kast is nog nooit gepolijst geweest en met zorg gedragen. Mooi detail is dat de oude baas waarvan ik hem kocht zijn pincode’s in de stalen band heeft genoteerd.

Je kan deze uitvoering ook tegenkomen met andere namen op de dial, zelfs Heuer is mogelijk. Daarom wordt deze uitvoering ook weleens een poor-mans Heuer genoend. Geen idee waar dit poor zou zijn, want de uitvoeringen zijn exact hetzelfde. Bovendien is het een Lemania 5100 uurwerk, dus wat is het origineel?

Het enige wat ik eigenlijk nog zou willen is een mooie bruine racing strap, want ook al staat deze blauwe niet verkeerd, het is toch niet exact wat ik voor ogen heb.

Bij daglicht ziet de dial er prachtig uit :star_struck:

Goede manier om je pincode bij je te hebben als je dingen gaat vergeten.

80 likes

Van harte met deze NA JĂŒrgen! Geniet ervan. :smile: :+1:

Ontzettend mooie wijzerplaat! Gefeliciteerd en geniet ervan inderdaad :).

Gefeliciteerd en ja, die wijzerplaat is geweldig :ok_hand:

Prachtige staat zeg, en die wijzerplaat :ok_hand::ok_hand:, kan me voorstellen dat je hier verguld mee bent. Heel veel plezier ermee!

Prachtig :ok_hand::heart_eyes: 
Gefeliciteerd en veel plezier ermee :+1::grinning:

Mooie aanwinst Jurgen!
Geniet van je Lemania.
Die codes :smile:

Cool ding! Van harte. :ok_hand:

De term-mans poor komt ook voor in de sportauto wereld.
Indertijd was de Austin Healy een sportauto met allure en aanzien.
Austin-Healey-3000-Mk-III-1825

Niet iedereen kon echter die auto betalen.
Maar de MG kwam toen ook uit met een nieuw model en wel de MG A.
Deze MG was een heel stuk goedkoper in die tijd en werd dan ook de poor-mans sport genoemd.

De foto’s zijn van het internet gehaald, deze melding is om misverstanden te voorkomen.

2 likes

Mooi horloge.
Het is zo logisch om zowel een centrale secondewijzer en een centrale minutenwijzer te hebben dat ik niet snap waarom die niet meer wordt toegepast.
Omega heeft dit uurwerk ook gebruikt. Daar ben ik naar op zoek.

Mooi hoor! Bijzonder stukje historie met de pincodes van meneer in de band.
@Michiel-Fokkema Tissot heeft dit uurwerk ook gebruikt toch?

1 like

Ja, Tissot ook denk ik. Sinn zeker ook.

Gefeliciteerd!!
En genieten maar

Erg mooi, gefeliciteerd.

Werkelijk fantastische wijzerplaat!
Gefeliciteerd met je NA :ok_hand:

Jazeker. Een heel aantal Tissot Navigators lijken qua uiterlijk op deze en hebben ook een Lemania uurwerk. Zoals ook die van mij:

4 likes

Mooi ding, vooral de wijzerplaat! Geniet ervan

Hele gave wijzerplaat! :ok_hand:

En, een mooie bruine band is zo gevonden, toch?

Ja, dat wel, maar mijn polsen zijn achterlijk groot dus ik moet iets op maat laten maken. :confused:

Er zitten geweldenaars op dat gebied op dit forum, dat moet je bekend zijn :wink:

En, zo’n horloge is maatwerk waard!

Wow
naais.

Dit lijkt wel erg op iets wat hier in zou passen :rofl::grinning:

Super mooi horloge. Erg mooi merk. Dito wijzerplaat :tada::balloon: