Tsja, erg suf, maar toch maar even delen. Na lange tijd kom ik er nu pas achter dat de one digit datums verticaal en de double digit datums horizontaal worden weergegeven op mijn Breitling Colt. Nu ben ik nieuwsgierig geworden of er meer leden zijn die na enige tijd iets “nieuws” opmerken aan hun horloge?
Sorry. Ik snap het niet. Heb zelf geen Colt, dus ik zie ook niet wat je bedoeld. Kun je het met een plaatje toelichten? Dank!
Kan het me niet herinneren of het moet die ene keer zijn dat ik ontdekte dat je de tijd kan aflezen op een horloge. Vaak heb ik geen flauw idee hoe laat het is, terwijl ik toch met enige regelmaat naar mijn pols kijk. Zeker bij een frisse nieuwe aanwinst.
Aha, nu zie ik het. Dank!
Dit geldt denk ik alleen bij de Colt die het datumvenster tussen de vier en vijf heeft staan. Vind het wel grappig. Leuk detail.
Wel vreemd…
Best een leuk detail. Zo houd je de whitespace rondom de datum mooi in balans!
Daar zou ik dus helemaal gek van worden.
Maar zo suf dat ik er nu pas achter kom🤣
Dezelfde datumschikf denk ik, maar wat is die mooi!!!
Ja, het is altijd even pittig, de eerste en de tiende van de maand. Maar ik sla me er meestal vrij aardig doorheen.
Mij ook niet gezien . Breitling staat voor mij ook niet echt voor goede leesbaarheid van hun platen dus ik gok dat het voor de Breitling liefhebbers niet uit maakt. Corrigeer me maar als dit niet klopt.
Ik vind het wel grappig van Breitling en bij neppers zul je het niet vaak zien. Een ander voordeel, zonder leesbril kun je die datum sowieso niet lezen
Misschien is het een kwestie van gewenning, maar ik moet zeggen dat ik tussen de meeste van mijn horloges niet of nauwelijks verschil in leesbaarheid opmerk. De Wolbrook springt er in positieve zin uit, omdat de wijzers zo groot en verschillend zijn dat je ze nooit hoeft te zoeken. Daarnaast heb ik het idee dat de combinatie van grote cijfers en streepjes als indexen het oog goed ‘centreert’ op de wijzerplaat.
Bij de andere exemplaren moet ik een fractie van een seconde langer kijken, maar ik kijk graag naar mijn horloges, dus vind ik het geen probleem. Het is altijd veel sneller dan je telefoon erbij pakken
Overigens, wat je op foto’s niet zo goed ziet: naast uitstekende AR-coating heeft de Breitling flink gepolijste wijzers en indexen. Dat zorgt er meestal wel voor dat ze duidelijk in het zicht springen.
Wat een prachtige collectie!