Zo koop je jaren niets, en zo heb je er ineens binnen korte tijd twee bij! Een tijdje geleden schreef ik over de vintage Omega die ik had besteld. Deze is, helaas, retour afzender gegaan. De originele stalen band was in het verleden al eens bijgesteld, en daardoor te klein geworden voor mijn pols. Verwijderen van de band is een optie, maar bij eventuele schade vervalt de garantie en dat zou toch een beetje zonde zijn…
De zoektocht kon dus weer heropend worden, dit keer naar een nieuw horloge met een vintage uitstraling (zodat ik zeker weet dat alles klopt). De welbekende Tissot PRX kwam hierbij natuurlijk ook langs. Vele forumleden gingen mij voor in hun eigenaarschap van dit succesnummer van de Zwitserse gigant. En nu is het voor mij ook zo ver! Ik heb gekozen voor de Powermatic 80 met lichtblauwe wijzerplaat, in de 40mm uitvoering. De foto’s (met telefoon en dopamine, dus wellicht wat onscherp) liegen er niet om…
Ik heb een tijdje terug precies dezelfde aangeschaft en nog steeds erg mee in m’n nopjes. Vooral die ijsblauwe dial geeft het geheel een lekker fris uiterlijk. Veel plezier met deze prachtige aanwinst!
De kleur wp is echt fantastisch, dus goede keus!
De 40mm heb ik gehad maar verkocht, want toch te veel overhang. Dus nu sinds een paar maanden zeer blij met de 35mm.
Royal Oak on a budget, ik vind ‘m tof
Vriend en vijand is het eens over de ongekende prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb er ook eens naar gekeken, wel in het donkerblauw dan. Wat me opviel is dat er weinig aanbiedingen zijn en ze ook op de tweedehandsmarkt hun waarde goed houden. Tis geen bandenswapper, maar dat doe ik toch al nooit, dus dat was voor mij geen punt.
Echt een heel mooi horloge voor zn prijsklasse!