NA Lecronos van Lenvino.

Ik vind horloges die geïnspireerd zijn op auto/race/rally erg leuk.

Ben daar dan ook een verzameling mee gestart. Weer eens wat anders .
Op Kickstarter kwam ik deze Lecronos tegen van Lenvino. Kon hem alleen niet meer aanschaffen via een preorder. Website van Lenvino op gezocht en daar besteld.

De dial lijkt op een toeren/snelheidsmeter van een auto. De witte wijzer geeft de uren de aan rode de minuten en groen is voor de seconden. Onderin heeft hij nog een plaatsje voor de datum.
De dial zit aan binnenkant van het saffierglas en is ook voorzien van Luminova. Wel apart nooit gezien eigenlijk. Dat schuin geschreven automatic vind ik prachtig.
De achterkant is voorzien van een spaakwiel ook alweer auto gerelateerd.Verder zit er een lekkere dikke Italian racy leren band op met snelle pushpins (hoe heten die dingen ook alweer) Ik heb de rose vergulde aangeschaft,vond dat wel wat hebben in combinatie met de zwarte wijzerplaat.
Het horloge meet 43 bij 48 mm vrij fors dus. Onder motorkap (hihi) een Seiko NH 35A. Ben er content mee.

Wat foto`s:

20 likes

Wow! Erg mooi bedacht en uitgevoerd, ook de achterkant :slight_smile:

Mijn beste,

Een plausibele introductie, zowel in woord als in beeld, van een uniek horloge!!
Ziet er magnifiek uit!! Weer eens iets anders dan anders!!
(ik moest wel even goed kijken / wennen om de tijd af te lezen)
Ik wens je er derhalve een sportief hoogwaardige tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Aparte verschijning, tof.:+1:
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Gaaf zeg! Vooral de “100 spokes rim” op de caseback is heel tof verzonnen.
Ben vroeger automonteur geweest en dit knipoogje kan ik wel waarderen.

Edit: Hier nog een linkje naar de Kickstarter voor de liefhebber.

Ziet er leuk uit

Best gaaf! De cijfers op de wijzerplaat doen me denken aan de Vostok Limousine van @Jurtz.

1 like

Inderdaad, ik zie ook de gelijkenis. Mooie aanwinst, geniet ervan! :smile: :+1:

Fraai!

Het binnenste deel van de rotor doet mij weer denken aan een “race-tankdop”.
(zoals nu op een Audi TT)

Fraaie aanwinst :+1:

Wat een leuk ding zeg, veel plezier ermee! :+1:t4:

Zojuist heb ik er ook een besteld. Ik ben erg benieuwd. Vond ‘m er erg mooi uitzien en hoop dat het afwerkingsniveau van hetzelfde kaliber is.

Ook de rose gold ?

Nee, de groene met zilveren afwerking.
Heb ‘m nog niet binnen…:crossed_fingers: