NA: Leervoorraad voor horlogebanden

Vandaag heb ik een partijtje prachtig struisvogelpoot leer kunnen kopen voor het maken van horlogebanden. De kleuren zijn best exotisch vooral de bordeaux rode en de diep donkerbruine zijn heel erg mooi. De lichtbruine zijn iets gemêleerd van kleur maar daardoor juist heel interessant.

Daarnaast heb ik nog een paar afvalstukken gewoon struisvogel leer gekregen. Vooral het leer van de nek wordt meestal als afval weggegooid maar is bijzonder geschikt voor horlogebanden. De noppen van de veren zijn klein en liggen dicht bij elkaar. Kortom, ik kan weer de gehele herfst en winter vooruit. Zeker wanneer we weer opgehokt zitten als gevolg van de tweede golf.

Groeten,

Coos

34 likes

Jij hoeft je komende winter niet te vervelen :grin::+1:

Mooi :ok_hand:

Hi Coos, mooie voorraad heb je ingeslagen! Zou je mij kunnen vertellen waar je dit hebt gekocht? Ik heb namelijk wel eens op internet gezocht naar winkels waar je runderleer maar ook wat exotischere leersoorten kan kopen, maar tot op heden heb is het mij allemaal niet veel duidelijker geworden :grin: .

Beste Vincent,

Deze heb ik gekocht bij struisvogelfarm van der Staak in Tilburg. Bij Leer en Meer in Den Bosch hebben ze vaak ook een paar huiden maar dan meestal in standaard bruine en zwarte kleuren.

Groeten,

Coos

2 likes

Bij de leerlooier in den haag hebben ze ook vaak mooie lapjes.

1 like

@Coosc @WatchR Dank!

oeh, dat donkerrode leer is classy :sunglasses: ben benieuwd naar de eerste creaties!

Die had ik al eerder gebruikt. Omdat dit leer opgebruikt was zocht ik een huid in dezelfde kleur. Uiteindelijk ging ik met zeven stuks weg. Zo gaat dat wel vaker bij mij. Dit was één van de eerste banden die ik van dit leer maakte. Hij draagt een beetje stug maar is heel mooi en uitermate sterk en slijtvast.

6 likes

Die eerste ziet er al geweldig uit, daar mag je trots op zijn. Mooie combinatie van kleuren heeft het bandje. Ik ben benieuwd hoe het resultaat is van de bandjes die je nu in elkaar steekt.
Een goed leer bandje kan het horloge een totaal andere uitstraling geven. Zelfs een oude versleten vintage ziet er dan opeens weer interessant uit.
Ga zo door en laat de foto’s maar komen van de andere bandjes.

Mooi gemaakt.
Ja zo kom je de corona tijd wel door.