NA: Lemania 1345 Regatta

Soms kom je een echt beauty tegen. Neem nu deze Heuer, Tissot, Lemania, Auquastar, Van Hattum Regatta met Lemania 1345 en Lobster stalen band. Al vaak naar zo’n uitvoering gekeken (van welk merk dan ook), maar de staat is vaak om van te huilen en de prijs sky high. Nu eindelijk heb ik dit prachtige horloge weten te bemachtigen. Helemaal als nieuw en nog ongepolijst. De kast band combinatie vind ik geweldig om te zien. Helaas krijg ik het niet goed op de foto.

Dit horloge is uitgebracht op naam van Van Hattum een voormalige juwelier in Den Haag die daar tot 1990 aan het Noordeinde 15 heeft gezeten. Tegenwoordig zit daar Steltman watches. Dit soort achtergrond info maakt het voor mij vaak nog leuker, een horloge met ‘Nederlandse’ achtergrond.

Enige nadeel is dat de band voor mij te klein is, de zoektocht naar extra schakels is dus begonnen.

52 likes

Erg mooi horloge!
En nog in top staat :+1:
Misschien een domme vraag maar wat geven de cirkels aan tussen 10 & 2?

1 like

Ik ook. Erg fraaie aanwinst :ok_hand:

Bijzondere aanwinst, kom je maar zelden tegen.
Zal geen makkelijke zoektocht worden, maar schakels moeten vast en zeker te vinden zijn.
Succes :+1:

Regatta of Yachting chronografen hebben een duidelijke manier om 5 of 10 minuten af te tellen. (meestal 5 of 10, maar soms een ander aantal)

Bij deze geven de gekleurde bollen het aftellen groot en duidelijk weer.

edit: 10 minuten is de meest gebruikelijke countdown, inderdaad.

2 likes

Bij een regatta, maken de zeiljachten een vliegende start. Oftewel al zeilende gaan ze na een signaal na 10 min (dacht ik) starten met de race. De bolletjes geven een countdown weer van 10 min…
Corrigeer me aub als ik het fout heb!

1 like

Mooi hoor!
‘Toevallig’ laatst ook een Regatta in top staat gevonden.

3 likes

Oh man, what a beauty! Ik heb er ooit eentje gehad van een B merk (TNG), maar dit is het einde voor een regattazeiler.

Hele bijzondere aanwinst en weer wat geleerd!

1 like

wauw wat een gaaf exemplaar,dat met die bolletjes is natuurlijk wel echt apart.weer iets geleerd

Heel
erg
mooi! :ok_hand::+1::+1:

Ik denk dat Mark van http://www.regatta-yachttimers.com/ deze graag op zn site laat zien, aardige vent

Mijn digitale memosail staat daar vermeld: http://www.regatta-yachttimers.com/brands/memosail/

2 likes

VET! Veel plezier ervan!

Tof! Omega Seamaster Apnea is ook leuk om eens informatie over te vergaren

Ah, een mooie lobster. :+1: prachtige aanwinst!
Staat ook ergens op m’n verlanglijstje, al zou ik dan gaan voor de normale chrono met Tissot op de plaat.
Ben wel benieuwd hoe deze band draagt met die grote rigide stukken. Moet je denk ik wel een beetje de juiste pols voor hebben. :grin:

Heel veel plezier ermee :+1:

Mooi! Gefeliciteerd.

Mijn beste,

Proficiat met deze bijzondere verworvenheid!!
Een excentrieke verschijning welke zich mag verheugen in een warme belangstelling!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dag Jurgen,

Wat een schitterende Aquastar heb je aangekocht! Compliment hoor.
Van Ernst kreeg ik een link naar dit forum.
En ik zou inderdaad een foto willen gebruiken voor mijn website. Is dat toegestaan?
Dit is inderdaad een unieke Aquastar Regatta met Van Hattum op de wijzerplaat.

Groet,
Mark Reichardt

Ik hoop dat je niet heel erg OCD bent wat betreft inperfecties, maar nu ik nogmaals naar de foto’s kijk, denk ik dat “van Hattum” niet helemaal recht op de wijzerplaat is geprint.

1 like

Ja hoor, dat mag @Mark_Reichardt ! Je website kende ik al, ik heb namelijk ook een Memosail en heb goede info hierover gevonden op je site.

2 likes

Vwb het verlengen van je band. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je te kort komt, maar is (voorlopig) een -geveerde- extender van de buckle niet een oplossing?
Dan kan je hem dragen, en dat verdiend deze schoonheid wel

(iets dergelijks: https://blog.esslinger.com/how-to-install-a-spring-loaded-buckle-extender/ )

s-l225

1 like