Ik kreeg vandaag een pakje uit Frankrijk, so fa so good.
manier van inpakken nogal bizar, het leek op een mummie, zo was het horloge ingepakt.
en dan in een klein bubbel envelopje gestoken. Na ja, kan gebeuren denk je dan.
Je priegelt het pakje open, en haalt het horloge op het eerste zicht er onbeschadigd uit.
Totdat je het omdraait.
De Horror.
Het acrylglas is van boven tot onder gescheurd met een dikke ster er in. Dat is even slikken.
mijn oude Lings glaasje ziet er beter uit.
Tegen beter weten in draai ik deze handopwinder op, en je raad het al, ook al FUBAR (fu…ed up beyond any Repair)
… FUUUUUUUUU…
Niet vervelend bedoeld hoor, maar Lings is nou niet bepaald een merk met kwaliteit. Het zijn horloges die nooit gebouwd zijn met de bedoeling om langer dan een decennium, laat staan een halve eeuw, mee te gaan. Alles aan het horloge is zo goedkoop mogelijk gefabriceerd.
Die fout wordt vaker gemaakt, lekker strak inpakken, de verpakking geeft dan niet zoveel meer mee bij mishandeling, de inhoud helaas wel. Zo ooit eens een jaren 60 radio ontvangen, ingepakt in dikke platen piepschuim. Dat gaf nauwelijks mee, boog wel waarbij de oude plastic radio als een ei werd gekraakt.
Nou dankzij de Ebaaaay kopersbescherming mijn centen terug gekregen. geen discussies, Baf op de rekening. De Lings is nu officieel van Ebay, vraag me af of ze die willen hebben.
Nee, dat hoeven ze niet terug. Leuk voor de onderdelen
Wel vaker gehad met artikelen, niet zijnde horloges, die bij aankomst overduidelijk nep waren, dat ik het geld terug kreeg en met de prullen bleef zitten. Op eBay zelf was de advertentie overigens met de originele artikelen gepubliceerd.
@ponkewonke de aankoop bij een Fransoos Lings was dus een misser (geen TDF waardig), maar het is goed voor de onderdelenruil, daar eBay mijn centen heeft terug gestort en schijnbaar ik het horloge mag houden.