NA: Lobinni 1888

Laatst weer eens een topic gelezen over China watches en hoe deze weer unaniem afgezet werden als niet origineel, fake, “hommage” etc.

Reden voor mij om dat toch weer eens Ali aan te slingeren en het tegendeel te bewijzen.

Dus wat hebben we hier:
Merk: Lobinni
Type: 1888
Glas: 2x saffier (dus met zichtbodem)
Kast: 316L
Uurwerk: Hangzhou 5000A
Waterdicht: 5ATM

Wat maakt dit nu zo speciaal? Ik denk dat dit een van de goedkoopste microrotor-uurwerken is. Daarnaast een leuke plek voor de kleine seconde (half 8), nette klik om 12 uur, mooi opgelegde cijfers. Mooie wijzerplaat in een licht melkachtig wit. Lettertype van het merk en logo is zoals vaak bij China Brands niet zo heel erg mooi, maar heb het slechter gezien.

Wat is er op aan te merken? Eigenlijk niet zo heel veel. Behalve (uiteraard) de belachelijk slechte band van fout lakleer.

Foto’s:

Nu op een mooie (vind ik) mint kleurige roggenband. Een heel verschil en een mooie band verdiend dit horloge zeker.

17 likes

Dat uurwerk is echt heel gaaf!

2 likes

Hop, bandenwissel doet veel.
Gaaf uurwerkje inderdaad. Veel plezier ervan!

Lekker belangrijk, het gaat erom dat het jou horloge is.

2 likes

Ik zet de popcorn vast klaar :grimacing:

Iets origineels vinden op AliExpress is een behoorlijke uitdaging maar als je goed zoekt dan zijn ze er wel degelijk. Op die roggenband, A+ :ok_hand:t2:

Mijn beste,

Onbekend maakt onbemind!!
Proficiat dan ook met deze eigenzinnige verworvenheid.
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Herkenbaar… mooi horloge, gefeliciteerd. Ik heb deze -of een andere Lobinni- ook wel eens overwogen. Benieuwd hoe die gaat bevallen.

Ziet er leuk uit joh! Die roggenband doet hem goed! :+1:t2:

Er zitten echt wel pareltjes op Ali hoor. Alleen zijn ze zo verdomd lastig te spotten tussen alle hommages (lees: sub klonen). Ik heb er zelf totaal geen probleem mee, maar hier op HF is vaak het woord China laten vallen genoeg om bepaalde sujetten in je topic te krijgen om voor een avondvullend entertainment te zorgen met popcorn.

Met deze wilde ik er een laten zien die er, naar mijn idee, wél echt tussenuit springt en wat ik niet eerder zag.

7 likes