De verkoper had het uurwerk zelf gekregen van Koning Hussein na het maken van een natuurdocumentaire van het land en had 'm nadien slechts op 3 gelegenheden durven dragen, zijn eigen trouwerij en die van zijn 2 kinderen.
Dat is er ook aan te zien, de kast is ultrascherp, de plaat nieuw, de brushing en polishing is prachtig, het glas onaangeroerd, de band en clasp nog in originele staat.
Allemachtig, hier wordt een mens blij van!
Met 33mm eigenlijk te klein voor m’n knuisten, maar de afwerking onaangeroerde staat en verhaal van de verkoper hebben me overgehaald.
Voor de liefhebbers van blinkende vintage, nog wat snelle plaatjes.
Een erg onverwachte aankoop, maar des te leuker. Coronaproof op de koffie met een pak wilde verhalen en een horloge in betere staat dan gedacht, heerlijke zaterdag hier.
Ik heb 'm vandaag omgeslingerd, maar het gaat een uitzondering worden. Ik wil 'm zelf niet gaan vern**ken nadat iemand er 40 jaar enorme zorg voor heeft gedragen. Dan gaat ie beter de kluis in en haal ik m louter op tuxedonights boven .
Ondanks de etiquette moet dat gewoon kunnen, daarentegen wordt mijn whisky niet gemixt .
Ik kijk het dragen wel nog aan. Er zijn wat onverwachte fondsen in de horlogepot bijgekomen dus de flipperitis slaat van tijd tot tijd ook wat toe om volgende grail(tje)s te bekomen, maar nu voornamelijk van de impuls genieten.
Grappig, ik heb al jaren, denk sinds 1998, het dames model in bezit. Ook gekregen van de koning als bedankje voor het ontvangen van zijn delegatie!
Een mooi aandenken.