Beste medeforummers,
Vanochtend een kast leeggemaakt bij mijn moeder en daar trof ik een oud horloge van mijn vader aan, dat ik nog van “vroeger” ken. Hij droeg het zeer regelmatig en had er een gouden konijnenpootje aanhangen, als gelukssymbool.
Het horloge moet zeker een jaar of 7 stilgestaan hebben. Al pakkend kwam het direct in beweging. Het is een Longines, 18k met een gouden band. Een model dat ik verder nog niet eerder gezien heb. Onderhoud lijkt me nodig gezien de leeftijd en de tijd dat ie heeft stilgestaan. Daarnaast is de band verbogen, dus zal die rechtgezet moeten worden. Binnenkort maar eens wegbrengen om hem weer in een topstaat te brengen. Ben heel benieuwd naar het resultaat.
Weet overigens iemand welk model het is of waar ik het referentienummer zou kunnen vinden?
Ziet er prachtig uit, in de kastdeksel zal wel een en ander staan. De band zou ik vervangen door een mooie lederen band.
Vind juist dat de band m zo bijzonder maakt. In de kastdeksel staat helaas niets, gek genoeg. Schat het horloge ik uit de jaren 70, maar ik kan het mis hebben
Foto van movement? Ik vind de band meer voor een vrouw, met alle respect voor de vorige eigenaar.
De kroon is ook speciaal?? misschien apart gemaakt
Dacht dat ie nog in originele staat is. Mijn vader heeft m ooit nieuw gekocht. Wat zou er bijzonder zijn aan de kroon denk je?
Oke, maar ik vind een aantal dingen toch anders. Kroon en niks op binnendeksel. staan er goudstempels, want je spreekt over 18k? heb je foto van binnenwerk?
Ja er zitten wel goudstempels op. De kast durf ik zelf niet open te maken
A oke, omdat je zei er staat niks op de kastdeksel. jij bedoeld van buiten en ik van binnen. denk draaien kan die open. geen tang of zo he !!!
Is dat een steentje in die kroon of kun je die induwen?
Zal straks eens proberen te draaien. Er zit niets in de kroon hoor. Denk dat dat de weerkaatsing van het licht is
dat is volgens mij 40 micron goudlaag. Ben ook niet 100% zeker hoor. maar in mijn Bulova staat dat ook
Herenhorloge Longines 1967 vintage 40 micron handwound 8EM4i0kR misschien is het deze, ben je zeker dat het automaat is?
Sowieso geen massief goud, want er staat stainless steelback op de achterkant
Tof horloge, gouden band vind ik wel erg next level.
Ja het is wel een automaat. Volgens mij is het niet de 8EM4i0kR al lijkt de kast wel erg
Ja gewaagde band. Het horloge is ooit gekocht in Italië. Daar zijn ze in alle opzichten toch iets expressiever
de kroon is die nou bol? of is die bolling ingewerkt en is er een binnenrand.
Mooie tropenband. Ik heb een stalen exemplaar met een helaas door een van de vorige eigenaren gesloopte sluiting. Tropenbanden zijn nog nieuw te koop, maar helaas in de regel inferieure kwaliteit.
Weer wat geleerd! Wist niet dat dat zo heette