NA: Longines Avigation chronograaf

Hallo allemaal!
Gisteren, vrijdag heb ik een mooi Longines horloge overgenomen van een vriend die reeds vele jaren horlogeliefhebber is. Ik kon dit horloge kopen tegen een mooie prijs en het heeft alle kaartjes en doos, waarschijnlijk wel een servicedoos want het horloge is pas van 25 februari terug van een onderhoud bij Longines en dat merk ik er heel goed aan! Loopt als een trein. Wel vreemd dat ze naast de pakkingen, wat ook wel normaal is, ook de knoppen en wijzers vervangen. Een normale horlogemaker zou dat niet doen omdat hij die onderdelen niet heeft maar blijkbaar is dit gebruikelijk bij de zwitserse merken dat men alles vervangt. Onnodig, want alles was nog in goede staat maar mooi dat ze het gedaan hebben. Dit horloge heeft een 651.3 onder de kap met 37 jewels. Betreft een opbouwstuk van Dubois Dépraz op een ETA 2894-2 wat neerkomt op 37 jewels. Dit in combinatie met de staalband rijst in topstaat!!

In mijn ogen een prachtexemplaar en ik moest er dan ook niet lang over denken om deze over te nemen…

55 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

Zeker een mooie, veel plezier ermee :+1:

Mooie die je niet vaak ziet. Mijn vader-zaliger droeg dagelijks de niet chronograaf versie van deze Avigation dus voor mij heeft dit model altijd iets bijzonders. Ook bij die van hem werd geregeld bij service door Longines (lees Swatch) in Brussel ook de wijzers vervangen, en niet altijd door de juiste… Is gelukkig wel netjes opgelost maar blijft slordig.

Mijn beste,

Fraaie aanwinst hoor.
Proficiat!!
Veel draagplezier dan ook met deze getrouwe tijdgenoot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Gefeliciteerd met je prachtige NA

prachtig,
draag hem met plezier

Mooi👌 veel draagplezier!

Mooi , gefeliciteerd

Gefeliciteerd

Gaaf horloge. Veel plezier ermee!

Prachtig👌 veel draagplezier!

Mooie jaren 2000 Longines. Wat voor bracelet ligt erop?

Heel mooi. Veel plezier ermee.

Erg mooie band ook!

Veel draagplezier van dit mooie horloge.

Een mooie aanwinst :ok_hand: veel plezier er mee! :smiley:

Volgens dat ze me verteld hebben zou het de L600075167 rijst motief steel bracelet zijn.

1 like

Dank u wel allemaal voor de fraaie reacties op dit horloge. Persoonlijk doet het me denken aan een model uit de Bell & Ross serie die ook grote conteurs heeft. Dit viel me op en ik werd meteen verliefd op het horloge! :blush: :blush:

1 like

Veel draagplezier met deze mooie tijdgenoot!!!