Gecondoleerd. Een horloge dat 90 jaar oud is mag er best uitzien alsof het een leven achter de rug heeft, dus ik zou het echt zo laten.
Je zou de wijzerplaat opnieuw kunnen laten opmaken. Als ik de foto’s goed bekijk ben ik er vrij zeker van dat dat al een keer gebeurd is, dus de originaliteit tast je er niet mee aan. Wijzers zijn denk ik wel origineel en zou ik zo laten.
Calatrava is trouwens een lijn modellen van Patek, dus dit is geen Longines Calatrava
Ik vind t altijd lastig om bij een dial van die leeftijd te beoordelen of ie origineel is. Ik denk dat de cijfers suggereren dat ie al eens opnieuw opgemaakt is… want ik zou ze zelfs toen al strakker hebben verwacht (dials worden gestempeld) of meer wear/vervaging indien handgeschilderd in 1932.
Refinishen kan… maar is altijd een matig idee. Origineel wordt het nooit en een oud horloge mag sporen van de ouderdom hebben. Er zijn wel bedrijven die het doen… maar zelf zou ik t niet willen.
Ik zou ermee leren leven of een ander exemplaar zoeken wat 100% is wat je wilt.
Het is een beauty.
Zou ik niet aan beginnen, zoals anderen ook al zeiden. Een horloge van 90 jaar oud heeft een geschiedenis, en dat mag - imo - wel gezien worden. Niks mis mee. Beschouw ze maar als de lachrimpels van opa zelf. Dat kon ook met botox aangepakt worden, maar… waarom zou je niet aan prutsen, glas proper houden (af en toe de onvermijdelijke krasjes uitpoetsen), de kast netjes houden en heel, heel veel dragen.
Gecondoleerd. Wel een mooi eerbetoon aan je opa deze mooie 90 jaar oude Longines. Prachtige keuze en ik zou deze zo origineel mogelijk laten. De dial en wijzers zijn juist prachtig
Gecondoleerd. Om er meteen aan toe te voegen: gefeliciteerd met deze manier van eren van je opa. Prachtig horloge in een mooie tijdloze stijl!
(persoonlijke noot: dit spreekt me erg aan, omdat ik recent bedacht om een horloge dat ik ga kopen op te dragen aan een goede vriendin die terminaal ziek is. In plaats van iets nieuws, is iets uit haar geboortejaar een beter passende hommage. Dank voor de inspiratie!)
Pas het direct aan. Dank u.
Kan ik helaas niet zelf meer zie ik net
Sterkte! En mooi dat dit inspiratie heeft gegeven.
Wordt vaker gedaan hoor, ik kan het je niet kwalijk nemen, half ebay staat vol met “calatrava’s”
Maar wat mij betreft een beetje oneigenlijk gebruik, alsof je elke rode sportwagen een testarossa noemt
Ik kan de titel overigens wel voor je wijzigen mocht je dat willen, zeg maar wat je ervan maken wilt
Zou ook gevalletje Luxaflex kunnen zijn
Logines handwinder?
Ongetwijfeld
Ik bedoelde als kop
Longines handwinder uit 1932
Tevreden met de titel?
Mooi horloge, ik zou het persoonlijk zo laten. Geniet ervan.
Prachtig horloge, niets meer aan doen zou ik zeggen. Het risico dat het er niet mooier op wordt, is naar mijn mening veel te groot voor zo’n mooi horloge.
Heel veel draagplezier gewenst
Niet teveel aan doen, hij is prachtig zo
Als ik in een spiegel kijk, zie ik een 75 jarige, verweerde zeemanskop. Niet zonder kreukels, littekens en plooien. Maar toch nog wel mooi, vind ikzelf en ook veel anderen. Gecondoleerd met het overlijden van je grootvader. En wat het horloge betreft: koesteren dat juweeltje en laten zoals hij is.
Mooi beschreven. Ik denk dat de tendens is dat ik hem zo moet laten. Karakter boven perfectie
Gecondoleerd met het verlies, maar gefeliciteerd met de schitterende aankoop. Prachtig in de staat zoals hij is. Dial is denk ik niet origineel en ik vraag me ook af of de kast wel origineel is. Ik heb zelf een enigszins vergelijkbaar horloge waarbij de kenners hier ook twijfel hadden over de leeftijd van de kast.
Afgaande op het serienummer (op Chrono24) is het uurwerk wel uit '32: https://www.wristchronology.com/watch-guide/serial-numbers-by-year-2/longines-serial-numbers/
Bij Longines kun je kosteloos een extract uit de archives opvragen: topservice!
Ik ken de tijd nog dat John Diethelm dat persoonlijk voor je deed bij Omega. Ook gratis. Gewoon een e-mailtje met alles er in. Decennia terug alweer.
Maak beslist gebruik van deze inmiddels unieke service!
De plaat zou best nog origineel kunnen zijn denk ik. Beslist eens laten servicen bij iemand die weet wat-ie doet!
Net direct maar opgevraagd. Ik laat weten wanneer ik een extract ontvang goede tip!