NA longines chronograph gold plated

Gister heb ik definitief afscheid genomen van mijn Oris Artix 42mm Date die al een tijdje te koop stond hier op het forum. Heb uiteindelijk een deal gesloten zodat ik deze longines kon bemachtigen. Ik was al een tijdje op zoek naar een gouden dresser en een chronograaf. Op zich zijn die twee best prima te combineren. Genoeg prachtige voorbeelden!

Alleen waren er wat mitsen en maren. Ik wilde een betrouwbaar merk en ik had een beperkt budget dus dan wordt het aanbod al snel een stuk minder. 14k of 18k goud doet de prijs aanzienlijk stijgen, maar ik zag deze gold plated longines en was verkocht. Ondanks dat hij gold plated is, ziet het goud er nog goed uit. Er zijn weinig beschadigingen. Glas is helaas geen saffier, maar voor een dress watch vind ik dat niet zo erg. Wat ik vooral mooi vind aan dit horloge zijn de prachtige lugs en alle goud accenten op de wijzerplaat. De band en de sluiting zijn origineel van longines. De bruine / cognac kleur van de band matcht prachtig met het geelgoud.

Erg blij mee dus! En in de praktijk ben ik zeker van plan de chronograaf te gebruiken aangezien ik mijn declarabele uren moet bijhouden. :crazy_face: zodoende wordt deze chronograaf dus ook nog functioneel voor mijn werk.

Bijgaand twee foto’s!

36 likes

Prachtige horloge Leon! :ok_hand: Ik ben ook een liefhebber van dit mooie merk en heb er ook een gouden dress watch van, maar dan geen chronograaf.:slightly_smiling_face:

Ik wens je heel veel plezier met deze beauty! :+1:

2 likes

Prachtig !!!

1 like

Inderdaad zeg :heart_eyes:
Veel plezier met deze prachtige aanwinst!

1 like

Cool van harte!

1 like

Mooie zeg. Enjoy.

1 like

Zo’n Longines mag er zijn, hoor! :1st_place_medal: :champagne:

1 like

Mooi horloge.
Gefeliciteerd!

1 like

sommige HF’s hebben toch een voortreffelijke smaak :+1:
prachtig horloge :star_struck::+1:
geniet ervan :smiley:

2 likes

Mooi horloge met een fraaie emaille wijzerplaat zo te zien.
Veel plezier met deze aanwinst :+1:

2 likes

Ik denk niet dat het een emaille wijzerplaat betreft eerlijk gezegd. De plaat is wel mooi wit.

Zou er een makkelijke manier zijn om het te controleren?

Geen idee; navragen bij Longines? ze geven volgens mij gratis informatie over vintage horloges op basis van serienummer.

1 like

Gefeliciteerde met je nieuwe aanwinst.
Veel draag plezier gewenst.

1 like

Nice!! :ok_hand:

1 like

En heeft u daar ook foto s van hier op het forum gezet, ik ben u namelijk al tegen gekomen bij een ander topic en een beetje nieuwsgierig naar uw longines collectie. Ben zelf ook longines verzamelaar

1 like

Dank voor uw reactie. :slightly_smiling_face:

Ik ben best wel al langere tijd actief op het forum en post ook dagelijks horloges. Daar zijn ook Longines horloges bij met een zekere regelmaat. Via mijn profiel kunt u die posts terug vinden. :blush:

Ik ben o.a. een Longines liefhebber, maar zeker geen expliciete Longines verzamelaar. Ik ben enthousiast van meerdere merken, maar Longines behoort wél in mijn top 5 lievelingen.

Hier één van mijn pareltjes…

Dank en fijne avond nog gewenst! :wink:

4 likes

Prachtig! Mooie combinatie met die band ook.

Gefeliciteerd met de aanwinst!

2 likes