Beste leden van het forum,
Ik ben al ruim anderhalf jaar op zoek naar een sportief horloge met een blauwe wijzerplaat. Gedurende deze tijd heb ik veel horloges gepast en uiteindelijk vanwege uiteenlopende redenen toch niet de trekker overgehaald. Toen ik vorig jaar de rework van de Longines Conquest zag was ik meteen verkocht en wist ik dat ik er een zou willen. Er was slechts één probleem: Longines bracht de nieuwe uitvoering van de Conquest alleen uit in 41mm en 34mm waardoor ik alsnog niet mijn gedroomde blauwe horloge kon aanschaffen. De 41mm was te groot en de 34mm veel te klein
Aangezien Longines altijd een midsize Conquest in de collectie heeft gehad ging ik er van uit dat dit formaat snel zou worden uitgebracht. Dit gebeurde echter niet en op het internet waren geen concrete aanwijzingen te vinden dat dit spoedig zou gaan gebeuren. Het verlangen naar een sportief horloge met een blauwe wijzerplaat bleef echter bestaan en uiteindelijk kon ik de drang niet langer onderdrukken waardoor ik een Christopher Ward The Twelve heb gekocht.
Sinds de release van The Twelve heb ik met veel belangstelling naar het horloge gekeken maar aangezien een Tissot PRX te groot voor mij droeg ging ik er van uit dat de CW ook te groot zou zijn. Tijdens een avondje horlogevideos bingen op YouTube kwam ik een review tegen van iemand die liet zien hoe The Twelve qua formaat vergelijkbaar draagt aan een Black Bay 58 wat mij het laatste zetje gaf om het horloge te kopen. Longines had nog steeds geen nieuwe Conquest uitgebracht en had heeft geen zin om op een horloge te wachten wat nog niet bestaat was de gedachte. Binnen enkele dagen was het horloge al binnen en ik was er ontzettend blij mee.
Maar guess what? Een paar weken na The Twelve in mijn bezit te hebben verschijnen er berichten online dat een nieuwe Conquest in 38mm op komst is. Het zal toch niet? Net nadat ik voor een alternatief ben gegaan? En ja hoor, de Conquest was er ineens. Qua stijl was dit toch meer het horloge voor mij waardoor de CW is geretourneerd en ik de Conquest heb besteld. Niets ten nadele van The Twelve, het horloge is fenomenaal afgewerkt voor het geld en ik kan hem aan iedereen aanbevelen, zelfs aan mensen met smalle 16,5cm polsen.
Oorspronkelijk wilde ik de Conquest eerst passen en vervolgens aanschaffen, echter werd het horloge (nog) niet lokaal aangeboden mijn planning liet het niet toe om op korte termijn bij een AD langs te gaan. Dus ik heb de afmetingen opgezocht en aangezien ik het groter formaat Conquest eerder gepast had besloot ik om het horloge blind online te kopen.
Genoeg geluld, tijd voor beelden:
Mijn eerste indrukken
Pros:
- Mooie afwerking en subtiele sunburst wijzerplaat
- 38mm diameter is perfect voor mijn pols met een omtrek van 16,5cm
- De ring aan de buitenkant van de wijzerplaat geeft een mooi effect
- Draagcomfort: de bracelet is comfortabel en heeft een lichte taper. Zonder microadjust heb ik een goede fit kunnen krijgen.
Cons:
- Vanwege de vele gepolijste gedeeltes een kras/vlekmagneet. Bij het uit de doos halen waren al vlekken zichtbaar omdat de verkoper de band voor mij had afgesteld.
- De lug-to-lug had korter gekund voor een verfijndere look
- Microadjust was fijn geweest voor de zomer ook al heb ik momenteel een goede fit
Fijne dag HF! Die van mij kan niet meer stuk