NA: Longines Conquest 9026, ca. 1960

Net binnen, gekocht op Marktplaats van een hele lieve verkoopster. Volgens mij is dit een 9026, rond 1960. Er zit wel een Longines kroon op, maar misschien niet de originele, gekartelde. Glaasje is denk ik vervangen; er zit geen vergrootglaasje bij de datum. En geen origineel bandje en sluiting. Maar hij loopt, en de datum verspringt (hoewel pas om 3 uur ‘s nachts). Zal vast een beurtje nodig hebben, dus als iemand nog een goed adresje heeft in Oost-Nederland of Den Haag?
Maar voor nu ben ik er blij mee!

13 likes

voor zijn ouderdom ziet hij er best wel aardig uit :ok_hand:
draag hem met plezier

Erg leuke Longines! Leuk, die datum op de 12.

Keurig horloge! Veel plezier ermee! :+1:

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Ziet er magnifiek uit!!

Ik wens je er een fijne tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

O ja, dat topic. Thanks!

1 like

Mooi horloge, gave wijzers ook :ok_hand:t2:

Mooi hoor, gefeliciteerd !

Voor mij nog een brug te ver (spannend), kopen via marktplaats, wellicht wat later als ik wat meer kennis & ervaring heb …

Als je kwartshorloges zoekt kun je via marktplaats weinig problemen krijgen (naar mijn mening dan).

Ik heb wel vaker via marktplaats en eBay enzo gekocht. Mijn ervaringen tot nog toe zijn positief, maar het hangt er wel een beetje van af hoe hoog je de lat legt. Je moet niet verwachten dat je smetteloze horloges voor een prikkie op de kop kunt tikken. Maar als je het niet erg vindt als ‘ie gebruikt is en het bandje vervangen moet worden dan zijn er zeker wel goede koopjes te vinden.
Quartz gaat vaak wel goed, hoewel ik wel een haperende Longines les grandes classiques heb gekocht voor weinig, die niet te repareren is. Dus you win some, you loose some, maar als je dat incalculeert (en bij automaten of handopwinders een beurt) dan gaat het best goed.