Omdat mijn smaak qua horloges veranderd is van duikers naar dress-watches heb ik enkele weken geleden besloten om wat duikers te verkopen en op zoek te gaan naar een leuke dress-watch.
Mijn oog was gevallen op het merk Longines. Aangezien ik graag een model wilde met een leuke en wat minder drukke wijzerplaat is mijn keuze gevallen op de Longines Conquest met de blauwe wijzerplaat.
Bij de juwelier kon ik de keuze maken tussen de automaat of de quartz uitvoering. Aangezien ik ook nog een leuke Hamilton zag (daarover zo meer) besloten om toch weer eens voor de quarz te gaan.
Mijn duikers moesten voorheen minimaal 43 mm groot zijn maar nu besloten om voor de 41mm te gaan. Deze valt op de pols een stuk groter dan zijn maat doet vermoeden. Helaas had de juwelier enkel de zwarte uitvoering waardoor de blauwe in bestelling kwam te staan. Naar een kleine 1,5 week was het afgelopen donderdag dan zover en kon hij opgehaald worden.
Ik ben zeer tevreden met mijn keuze. Het horloge voelt gewoon zeer goed aan, blinkt heerlijk en de wijzerplaat vind ik prachtig ! De speciale vlindersluiting van Longines is even wennen maar ziet er ook erg strak uit.
Zoals ik al schreef kwam ik ook een prachtige Hamilton tegen en wel de Jazzmaster viewmatic.
Deze is voor een dress-watch behoorlijk groot met zijn 43mm maar past perfect om mijn pols (17,5cm).
Een struisvogellederen horlogeband stond al enige tijd op mijn wishlist en laat die nu net met vlindersluiting op dit horloge zitten. En zoals gehoopt draagt de band echt geweldig lekker.
Deze kon ik al meteen meenemen dus dat maakt het wachten op de Longines een stuk minder erg .
Een automaat die er met zijn klassieke wijzerplaat, saffier glas en 80 uur gangreserve zeker mag zijn.
De VHP wel bekeken en om de pols gehad bij de juwelier maar deze kon me niet zo bekoren qua wijzerplaat en model als het horloge dat ik nu gekocht heb. Tevens van te voren de Hamilton al voorbij zien komen en ook die in mijn gedachten gehouden. Door de prijs van de quartz was het nu ook mogelijk om ze beiden aan te schaffen. Dus mijn keuze was eerlijk gezegd snel gemaakt.