NA Longines Conquest VHP

Mooi horloge, veel plezier ermee!

1 like

Prachtige klok. Veel draagplezier

Vorige week de blauwe versie gepast. Ik was erg onder de indruk.
Ben ook benieuwd naar de GMT versie.

1 like

Zeer mooi. Toevallig staat er één in mijn lijst met de horloges die ik ga kopen.
Dat zal ergens in 2021 zijn.

1 like

Volgens mijn dealer komt de vhp gmt eind van het jaar beschikbaar.

1 like

Vorig VHP zou in september op de markt komen… Eind december had de eerste dealer (Bijenkorf, waar Longines je ook naar doorverwijst als je contact opneemt) de eerste in de vitrine. En ook toen was er niet veel stock, en sommige modellen (grotere maat) duurde nog veel langer. Zou een slag om de arm houden voor wat betreft levertijd.

Ik ben vooral benieuwd of de rubberen strap ook los te bestellen is, zou een mooie afmaker zijn voor mijn vhp.

2 likes

Over de VHP heb ik ook vaker getwijfeld: ene kant echt een heel mooi ding, ook qua techniek.
De andere kant zet mij aan het twijfelen: de ‘6’ en ‘12’ op de wijzerplaat hadden van mij achterwege gelaten mogen worden.
Andere puntje: ik houd van de simpele uitvoering alleen ontbreekt er voor mijn gevoel iets:excellent uitgevoerde sunburst, meer diepte in de wijzerplaat, complexer uitgevoerde wijzers; kan er de vinger niet helemaal op leggen.

1 like

Een mooie quartz. En inderdaad, veelzijdig inzetbaar. De guilloche is ook cool, en de rode accentjes doen me aan medische horloges uit de jaren 40-60 denken. Tof! Gefeliciteerd.

Alleen jammer dat ze 'm 50m WR hebben gemaakt. Van 100 was hij net een stuk veelzijdiger geworden, dan hoefde je 'm vrijwel nooit meer af te doen.

2 likes

Exact! En dan zetten ze het ook nog vol trots op de wijzerplaat :thinking: Ik snap sowieso niet waarom niet elk horloge van enig kaliber minimaal een rating heeft van 10bar. Zo moeilijk lijkt me dat technisch en qua kosten niet.

2 likes

Ik vind het net mooi, die 6 en die 12 :yum:
Ik zou het saai vinden zonder, zo zie je maar dat het allemaal heel persoonlijk is :smiley:

Geniet van de nieuwe aanwinst!

1 like

Ik heb die met carbon wijzerplaat en een diameter van 43 mm. Heb hem in maart gekocht maar nog steeds niet gedragen hij slaapt nu :kissing::grin:

2 likes

knappe aanwinst. Longines heeft toch heel wat moois in de collectie.

3 likes

Bouman juweliers uit Culemborg heeft de VHP GMT in voorraad zie ik.

3 likes

Bij juwelier Georges in Leuven (BE) ligt de GMT ook in de vitrine met witte wijzerplaat :slight_smile:

Dat is dan wel stevig aan de prijs, in de UK voor bijna 250 euro goedkoper te krijgen :smirk:

1 like

Ik denk dat die van mij er nog net iets eerder was :wink:

@TS: gefeliciteerd, mooie aanwinst! Die van mij is zeker een blijver, al is het maar vanwege het makkelijk wisselen tussen tijdzones.

Ben trouwens benieuwd of dat na de Brexit nog nodig zal zijn :stuck_out_tongue:

1 like

Had jij hem niet ergens dit jaar gehaald? Februari ofzo? :grin:

1 like

Nee, overgenomen van @Hennie die hem volgens mij begin november had gekocht.

Klopt.

Zit te denken om de mijne te verkopen zal dan wel weer spijt krijgen :thinking:

1 like