NA Longines Conquest

Na een klein jaar rust begon het toch weer te kriebelen… Tijd voor een nieuwe aanwinst.
Mijn oog laten vallen op een Longines Conquest, witte wijzerplaat en dit keer geen duiker.

In autodealer land zouden ze zeggen jong gebruikt, maar voor mij als nieuw.
En daar zit nu voor mij even het “probleem”… de verkoper heeft een 100% feedback, zijn feedback gekeken en verkoopt alleen maar 2e hands horloges, maar verkoopt elke week vaak dezelfde horloges.

Zonder de kast open te maken, waar moet ik opletten om te zien of het wellicht een replica betreft?

15 likes

Gefeliciteerd met deze NA, geniet er van​:+1::ok_hand:

2 likes

Heb deze gehad, prachtige wijzerplaat. Nieuw gekocht. Helaas zat de band bij mij niet lekker en kon ik hem niet op de gewenste maat afstellen omdat er geen fijn afstelling opzit. Om die reden heb ik hem weer weggedaan. Ik heb er geen idee van hoe je kunt zien of je een replica hebt gekocht (als die überhaupt al gemaakt worden van dit model). Heb je er verder geen doos en papieren bijgekregen? Op het eerste oog ziet hij er overigens gewoon goed uit.

3 likes

Geen doos, geen papieren, maar die heb ik ook maar van 2 horloges.
Ik zat na de aankoop wat te googlen en zag dat ook hiervan een replica is gemaakt.
Voor mij was er geen twijfel, totdat ik zag dat de verkoper er al eentje had verkocht en nadat ik deze had gekocht dezelfde foto’s gebruikte voor een nieuwe veiling. Dat is op zich wat merkwaardig. Maar hoeft niets te betekenen.

Prachtig!

A.d.h.v. Je fotos heb ik niet het idee dat het een replica betreft…

Dus geniet van dat ding, proficiat :+1:t2:

1 like

Even Longines mailen met het serienummer en wat foto’s.

Misschien toch maar even doen.
Alles klopt, alleen de replica’s worden ook steeds beter🙄 waardoor het ontmaskeren van een replica steeds lastiger wordt.

Een prachtig horloge! Veel plezier ermee

Congrats, veel draagplezier :+1: