Daar is ie dan… Mijn eerste automatisch / mechanisch horloge, de Longines HydroConquest! De afgelopen maanden heb ik veel onderzoek gedaan naar de aanschaf van mijn eerste ‘echte’ horloge, zoals hier vaak wordt beschreven. Het werd duidelijk dat ik graag een sportieve duiker wilde, die zeker niet te lomp / groot is en ook in dressy situaties gedragen kan worden. Een tijdje terug vroeg ik om advies binnen het forum waar ik overtuigd werd van de Longines HydroConquest. Deze zat (ook tweedehands) echter buiten mijn budget, waardoor ik verder zocht en ondertussen ook verder spaarde.
Afgelopen maandag kreeg ik echter een erg mooi aanbod van een man die zo’n 10 jaar geleden een HydroConquest cadeau had gekregen van zijn werk ter ere van zijn 25-jarige jubileum. Hij vond het horloge echter niks en heeft deze al die tijd in zijn kluis bewaard. Full set, incl doos, omdoos, originele boekjes, warranty card, kaart met stempel van juwelier + datum aanschaf, etc. Ik twijfelde echter een beetje over de 41mm, want er werd mij ook een 39mm aangeboden. Maar toch zeker de moeite waard om eens te gaan kijken!?
Bij het open maken van de doos zag ik al meteen dat deze écht ongedragen is. Geen krasje, vlekje, buts oid te zien en een erg strakke kast. Het horloge begon meteen te lopen toen ik hem oppakte, wat is die secondewijzer smooth! Ook de 41mm stond verrassend goed, dus ik besloot hem meteen te kopen. Ik ben er echt enorm blij mee, perfect horloge voor mij!! Hij heeft natuurlijk een hele tijd stil gestaan, dus ik zal hem zo snel mogelijk een service beurt geven. Maar eerst even een week flink genieten met deze NA om de pols. De dagen duren een stuk langer nu ik elke 5 minuten even kijk hoe laat het is
Dit is mijn eerste en zeker niet de laatste, maar voorlopig zit ik wel even goed (denk ik ). Bedankt aan iedereen voor het advies, en bedankt HF voor alle informatie die ik op het forum gelezen heb!
Vandaag even foto’s gemaakt: