NA: Longines Hydroconquest Chrono

Er is elke dag wel een momentje dat ik hier even inlog. Gewoon leuk, lezen over aankopen, ervaringen, wel- en niet horlogegerelateerd.

Tot zover lekker onschuldig.

Maar…

Ondertussen diep van binnen ontstaat er iets. Mijn bescheiden horlogecollectie is… bescheiden. Grails zijn er (Speedmaster, Explorer 1), maar niet voor nu. Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.

En toen zag ik bij de Bijenkorf een Longines Hydroconquest. Als automaat in groen, grijs of blauw erg mooi. 41mm dan, dat is perfect.

Jullie begrijpen, vanaf hier escaleert het volledig uit de hand. Naast dagelijks HF bezoeken, worden Chrono24 en Marktplaats toegevoegd aan het rondje online.

Al enige tijd stond er een Hydroconquest Chrono in het blauw. Maar ja, een duiker en chrono, dat slaat toch nergens op? Nee, die valt af.

Toch nog eens kijken, hij laat me niet los. Mooie foto’s. Prachtig blauw. Sunburst én 41mm tot overmaat van ramp.

Youtube checken.
Ja, dat colomwheel uurwerk is tof. Móét je hebben!!
En misschien slaat chrono op een duiker nergens op, een duiker om mijn pols is net zo goed onzin. Ik woon in het bos en duik nooit. Chronograaf? Doe ik ook nooit iets mee, het staat wel heel erg mooi.

Ik ben om. Uit zelfbescherming (soort van) doe ik een bod. Wetende dat het te laag is.

Ja hoor, reactie. Met een zeer redelijk tegenbod. Ik kan er niet meer tegen, stel nog een vraag over onderhoud voor de vorm. Weer een fijn antwoord.
Wat een ellende…

Ik wil passen, proberen, voelen en met mijn volle bewustzijn hierin trappen. Mondkapje in de jaszak, auto in en naar het opgegeven adres.

Alles zoals beloofd. Wat een beauty.

Dank @horlogista en geen dank HF. Dit is het begin van het einde…

Maar wel blij, oneindig blij…

59 likes

Herkenbaar :joy::joy::joy::joy:
Mooie aankoop. Geniet van :v:

1 like

Hahha :smiley:
Gefeliciteerd met deze aanwinst

1 like

Geweldig en herkenbaar verhaal!
En wat een prachtig horloge!!

Veel plezier ermee😉

1 like

@Polstijd, heel Leuk verhaal. Toch heel leuk om elkaar, corona-proof, te ontmoeten. Ik wens je er heel veel plezier mee, het is je gegund !

1 like

Heel mooi

1 like

Gaaf! Veel draagplezier gewenst.

1 like

Longines the bomb! Leuk geschreven ook!

1 like

Heel mooi inderdaad. Enjoy!

1 like

Mooie versie van een top horloge. Geniet ervan!

1 like

Helemaal waar. Ik ben er ook ingetrapt. :expressionless: Tot groot plezier ook nog. :blush:

:smile:

Maar je hebt een prachtige aankoop gedaan! :ok_hand: :+1: Gefeliciteerd!

1 like

Hahaha heerlijk verhaal. Soms is alle logica zoek en dat is soms juist lekker :ok_hand: chrono op een duiker? Who gives a *:#!-

Jij vindt m tof en dat telt :boom: het is een toffe verschijning. Geniet er van.

1 like

Met een glimlach gelezen. Veel plezier met je aanwinst!

1 like

Heerlijke klatser man geniet er van

1 like

met zo’n mooi verhaal heb je wel zo’n mooi horloge verdiend !

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Heel nice!!!

1 like

Pracht exemplaar heb je verkregen, enjoy!

1 like

Veel plezier ermee! :slight_smile:

1 like

Mooi om te lezen hoe de waardering voor een horloge zo kan ontstaan. Geniet van deze prachtige duiker :+1::+1:

1 like