NA: Longines HydroConquest L36414

Zoals een goed horloge liefhebber betaamt is er bij mij altijd die eeuwigdurende zoek/speurtocht naar een nieuwe aanwinst. Aangezien ik geen verzamelaar ben, moet er eerst wat uit voordat er wat nieuws in komt.

Helaas werkt dat niet altijd :slightly_frowning_face: Zo werd ik een tijdje geleden, hier op het forum, geattendeerd op een Longines HydroConquest en ik was gelijk gecharmeerd van dit horloge.

Nu ben ik niet gelijk iemand die naar de eerste de beste dealer rij om er een aan te schaffen.

Ik heb in het verleden wel vaker een nieuw horloge gekocht rond deze prijs. Begrijp mij niet verkeerd, maar een nieuw horloge geeft mij gevoelsmatig teveel beperkingen. Of is dat misschien een tik van mij :thinking:

Ik ben als de dood dat er wat mee gebeurd qua krassen en beschadigingen en dan draag ik hem dus minder vaak dan ik het zou willen. Dus is het voor mij gewoon makkelijker om een gebruikt exemplaar aan te schaffen en dat doe ik nu dus regelmatig via dit mooie forum.

Bijkomend voordeel: Ik ga er veel relaxter mee om. Hoef niet gelijk benauwd te zijn dat er een krasje of beschadiging opkomt. :wink:

Maar goed, om weer even terug te komen op deze NA. Ik heb het forum het afgelopen jaar goed in de gaten gehouden voor wat betreft deze Longines. Het moest wel een automaat zijn (heb helaas niks met quartz) en 39 mm, want 41/44 is geen porem op mijn bescheiden pols.

Ik zag al een paar mooie voorbij komen, maar helaas was ik dan net te laat (horloge al verkocht) of ze waren 41/44 mm of in quartz uitvoering. :roll_eyes:

Dus maar weer wachten en hopen dat ik dan snel genoeg ben :sweat_smile:

En zowaar anderhalve week geleden werd er eentje aangeboden door een zuiderbuur en medelid @CedricR.

Hij bood de Longines aan als zijnde een daily beater met de nodige gebruikers sporen erop. Prijs was zeer redelijk en gelijk een bericht gestuurd. En wat denk je? Ik was zowaar op tijd zeg. Het horloge was er nog en gelijk een deal gesloten. Zo snel gaat het soms en je moet wel eens geluk hebben dat je de eerste bent :hugs:

Na 5 lange dagen wachten (weekend zat er weer tussen natuurlijk) werd er gisteren een gigantische grote doos bezorgd bij huize Koppie. Mijn vrouw vroeg zich al af wat daar nou in kon zitten :thinking:

Toen ik haar dolblij vertelde dat het mijn NA was, fronsde zij haar wenkbrauwen en het enige wat ze zei was:

Waarom zit daar zo’n achterlijke grote doos omheen :rofl: Maar geen moeite gedaan om uit te leggen dat sommigen van ons dit bedoelen onder “bomproof” verzenden.

Affijn snel de doos geopend en mijn NA er uit gevist.

Eerste indruk: Wouw wat een mooi horloge is dit zeg. Alles klopt wel zo’n beetje hieraan. Tenminste naar mijn eigen maatstaaf. @CedricR heeft een beetje “overdreven” in zijn advertentie, want ik vond de “beschadigingen” wel meevallen. :+1:

Verhoudingen zijn gewoon mooi voor dit horloge, niet te dik, niet te groot en niet te druk.

Normaal gesproken vind ik een horloge welke hoofdzakelijk een zwarte dial heeft met wit/zilver kleurige wijzers en indices al snel saai worden. Ik heb ook een Sinn en een Fortis gehad die om die reden de box hebben verlaten.

Deze Longines heeft echter een mooie dial met opgelegde indices met een fraaie 6,9 en 12 markering.

Het kleine bescheiden rode pijlpuntje op de secondewijzer is erg subtiel, maar geeft het mijns inzien net dat beetje extra.

Het enige waar ik mij zelf wel eens over verbaas is dat ik bij een duurder horloge 1-1.5 K eigenlijk verwacht dat een stalen band voorzien is van schroefpennen en goed verstelbare clasp. Dit heb ik bijvoorbeeld wel op sommige horloges die rond de 500 zitten :thinking: Helaas is dat dus niet het geval bij de Longines, tenminste deze uitvoering welke natuurlijk al een paar jaartjes oud is. Weet niet hoe het vandaag de dag is. Deze is dus voorzien van splitpennen.

Affijn de coclusie is dat ik er natuurlijk heel blij mee ben en dat is voor mij het belangrijkste.

Zo nu maar wat foto’s lijkt mij :grinning:

43 likes

Veel plezier met je NA! Wat een knaller :wink:

1 like

Hele mooie NA, staat hoog op mijn lijstje ook! Prima om je pols trouwens :+1:

1 like

Hele mooie aanwinst! Veel plezier ermee.

1 like

Mooi hoor👍
Je was me net voor!

1 like

Prachtige aanwinst. Geniet er van :+1:

1 like

Mooi. Veel draagplezier.

1 like

Mooi weer!! Veel draagplezier!

1 like

Zo’n Hydroconquest is leuk, hè? Geniet ervan! :grin:

1 like

Topper, gefeliciteerd!

1 like

Nice :ok_hand:

1 like

Gaaf! Rode secondewijzer maakt hem af, echt tof horloge. Geniet ervan :+1:

1 like

Wat een prachtig horloge! Groeten van z’n broer!

3 likes

Mooie vondst/aanwinst. Veel plezier ermee!

1 like

Prachtige NA zeg. Heel veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Een schitterend horloge van een befaamd horlogehuis!!
Proficiat!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Topper! :star_struck:

1 like

Toch nog een flinke jetser (is dat een woord?) voor 39mm! Heel gaaf, enjoy! :partying_face:

2 likes

Op deze foto zie je dat door de vorm van de lugs het horloge ‘klein draagt’. Is ie te klein, dan loopt de lug naar beneden en vervolgens loopt de band weer recht, zoals op de foto. Die van mij is 41 mm. en het enige waarover ik twijfelde na aanschaf, was of ie niet te klein was… voor een duiker vind ik hem redelijk bescheiden.

2 likes

Oh ik wil ook zeker niet beweren dat ie te groot is :slight_smile:. Foto’s van up close vertekenen ook een hoop. Past prima op de pols van @Koppie :+1:

2 likes