NA Longines& Laco

Beste liefhebbers,

Mijn eerste NA post. Normaal gesproken zijn mijn aanwinsten niet zo gek interessant. Dit keer is dat anders. Althans, in mijn beleving. Onlangs verjaard en natuurlijk stond een klokje op het lijstje. Of, meerdere eigenlijk… Kwam dat even goed uit, want meerdere personen hadden mij een nieuw horloge toebedacht.

Ik ontving derhalve twee horloges.

1. De Longines Hydroconquest Quartz in blauw a 44mm. Aangekocht bij Schaap en Citroen in Den Bosch (geen aanrader, beetje vervallen toko, wordt binnenkort verbouwd). Waarom een quartz? Ik wissel nog eens af en heb ook rustig een dag niks om de pols hangen. En dan elke keer die vermaledijde datum… En onderhoud… Puur gemak dus. Ik hoor niet tot de groep liefhebbers die een automaat als de ziel van een horloge ziet. Ik ga voor design. En aangezien het design van de quartz en de automaat minimaal verschillen was er voor mij geen reden om toch de automaat te kiezen. Waarom de Hydroconquest? Voor mij is de Hydroconquest zo’n beetje de mooiste duiker op de markt die binnen budget viel. En aangezien ik er naar moet kijken was de keus snel gemaakt. De Oris Aquis was een goede tweede maar andere prijscategorie en die banden he.

2. De Laco Aachen. Aangekocht bij Laco.de. Toch een automaat, die wilde ik dan stiekem eigenlijk toch wel erbij hebben. Het bloed kruipt… Deze is zonder datum en alleen de tijd verstellen is wel acceptabel. Waarom de Laco? Ik heb hier op het forum mijn eerste Laco gekocht en die beviel meer dan goed. Daarom nu een volgende. Wat kan ik erover zeggen. Ik vind hem prachtig.

Ok, genoeg geouwehoer, de plaatjes.

30 likes

Mooie aanwinsten :+1:

Mijn beste,

Je eerste “nieuwe aanwinst” post!!
En dat er maar meer mogen volgen!!

Twee prachtige horloges.
Veel plezier ermee.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Gefeliciteerd👍 Mooie dubbelslag. Prachtige horloges. Veel draagplezier.

Beide horloges zijn prachtig! De Longines heb ik ook, dan in de automaat. Heerlijk en mooi klokje!

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten! :+1: :relaxed:

:+1:
2 knallers!
Geniet ervan!

Mooi hoor! Geniet van je nieuwe L&L :+1:

Van harte !!!
2 toppers in de kist,!:+1:

Mooie horloges, de Longines komt er bij ook binnenkort. Veel draagplezier!

Mooi duo, zeker de Longines, geniet er van!:+1:

Leuk, nu nog een fieldwatch en een chrono en je bent compleet :thumbsup:

Mooie klokjes, veel draagplezier gewenst!