NA: Longines Legend Diver 36

Mijn eerste NA-post, met vrij belabberde foto’s, maar here we go.

Ik was altijd al een fan van de Longines Legend Diver, maar met zijn 42mm, en 52mm lug-to-lug, spijtig genoeg veel te groot voor mij. Vanaf Longines de Legend Diver in 36mm aankondigde, wist ik dat deze ooit van mij ging zijn.

Had rond die periode zowel de Tudor Black Bay 36, als de Black Bay 58 gekocht, dus wou toch nog even wachten tot er eventueel tweedehands exemplaren op de markt kwamen, zodat ik niet de volle pot moest betalen.

Enkele weken geleden toch beginnen zoeken naar het horloge, veel rondbellen naar verschillende juweliers in de buurt, zonder al te veel succes. Wel deze ietwat grappige interactie.


Hierna dan een post gemaakt op dit forum, en na enkele behulpzame comments, kreeg ik een berichtje van JackW, waarin hij liet weten dat hij een Legend Diver had die hij wegdeed. En twee dagen later had ik hem!

Enkele foto’s:
De overdreven grote doos, met een Longines Hydroconquest doos ter vergelijking.




Een foto met mijn ander vrouwenhorloge.

101 likes

Heel fraai!! Voor mij een slag te klein, maar het is sowieso een prachthorloge. Gefeliciteerd met je aanwinst! :tada:

2 likes

Mooi hoor, perfecte maat op jouw pols. :+1:

3 likes

Prachtig :+1:

1 like

Gaaf! Veel plezier ermee!

1 like

Dat hele classificeren van horloges als dames/heren blijft enorm dom. Deze 36mm is inderdaad mooi op formaat zo, al had een tikkie groter ook nog wel gekund denk ik (38 mm).

5 likes

Gaaf! Deze zou ik in dit formaat ook nog wel een keer willen.

2 likes

Heel mooi horloge, en een perfecte maat! Dragen wat je mooi vindt. Dat gedoe over mannen- en vrouwenmaten is vooral om te lachen. :joy:

2 likes

Prachtig horloge :ok_hand:t2:gefeliciteerd!

1 like

Zo dan! Prachtig en inderdaad de perfecte maat voor jou pols. Proficiat.

1 like

Staat je goed Iain, nogmaals veel plezier ervan!

1 like

36mm is echt de perfecte maat voor dit soort super compressors.

Zal wel zo’n juwelier zijn die met een stationsklok om z’n arm loopt.

1 like

Heeeeel cool en perfecte vintage maat man :raised_hands:

1 like

Gefeliciteerd! Met die lange lugs draagt de LLD42 idd best groot. Dit vind ik een mooie maat. Enjoy!

1 like

Ik heb lichte moeite met veel streepjes op de dial, maar de Longines komt er prachtig mee weg en maakt em zelfs heel herkenbaar. Mooi horloge.

1 like

Wat een wijvenklok! :upside_down_face:

Geintje natuurlijk, het is echt een mooi horloge en past perfect om jouw pols! Welke polsomtrek heb je ongeveer? De LLD kan veel bandjes hebben en kent daardoor ook veel gezichten, geniet er vooral van. :v:

2 likes

Prachtig horloge, in een mooi maatje. Heel veel plezier ermee.

1 like

Heel gaaf, mooi bandje ook erbij zo te zien! Veel draagplezier!

1 like

Tof!!

Dacht vandaag nog aan de LLD en dacht “die is helaas te groot voor mij”… wist niet dat deze er ook is :+1:

3 likes

Prachtig horloge. Goede keuze, hoor! :partying_face:

1 like