“Longines, timing skiing history…” Deze woorden hoorde ik jaren geleden regelmatig over de buis. Een zware mannelijke stem van niemand meer dan Aksel Lund Svindal bleven echoën door mijn hoofd als ik en mijn vriendin weer eens naar de World Cup Ski keken. Dit was de eerste keer dat ik geïnteresseerd raakte in het merk Longines. Wellicht kwam dat ook wel doordat we meneer Svindal een legende vonden en we altijd op het puntje van de stoel zaten als hij begon met zijn afdaling. Sterke marketing longines… ik ben er klaarblijkelijk ingetrapt
We gaan een stapje verder naar 2020. De tijd dat tijdens de lock down de horlogehobby bij mij serieuzere vormen aan begon te nemen. Ik was nog een beetje zoekende wat voor een horloges ik mooi vond. Redelijk snel begon ik in mijn zoektocht duikers mooi te vinden, waarbij een Compressor Style mij de hele tijd wel bleef aanspreken. Ik moest even terug scrollen in mijn oude foto’s (ik maak vaak van horloges die ik mooi vind een screenshot, zodat ik het onthoud). Jawel, de foto die nog in mijn fotomap voorkwam was een Longines Legend Diver. Toen de wereld weer een beetje open ging ben ik het horloge gaan passen, maar helaas vond ik het horloge met zijn 42mm en lange lugs te groot voor mijn pols en de 36mm te klein. Dus een Compressor duiker raakte weer een beetje in de vergetelheid.
We gaan nu naar 20 november 2023. Toen kwam Fratello uit met dit artikel. Ik ging gelijk op aan! Dat kwam natuurlijk mede door de fantastische lekker makende foto’s. maar ook die diepe kleur vond ik fantastisch. In december ging ik hem passen in Eindhoven nadat ik mijn schoonzusje had afgezet op het vliegveld. De maat was echt perfect en de kleur blauw was echt prachtig! Ik wist het… deze kwam op mijn wensenlijstje.
Degene die mij wat beter kennen weten dat ik heel, heul, HEUL lang kan nadenken over een horloge voordat ik besluit om over te gaan tot aanschaf. Zo geschiede ook met de LLD Nu kwam dat ook wel een beetje doordat ik mijn grail in juli 2023 had aangeschaft. Het horlogepotje was leeg en ik had ook een hele tijd niet meer echt de behoefte om een nieuw horloge aan te schaffen (je grail aanschaffen geeft een hele hoop rust haha). Dus tja, met de grail in bezit en mijn eeuwige denken duurde het wederom een tijdje voordat ik de 39mm Legend Diver ging aanschaffen.
Maar goed, in mei begon het toch weer te jeuken en die jeuk moest dit keer echt wel gekrabd worden. Dus opende ik dit topic. Ik twijfelde nog een beetje tussen een nieuwe LLD 39mm en een oude vertrouwde BB58. Dat het horloge blauw moest worden wist ik al wel zeker haha.
Een dikke drie weken terug heb ik de LLD weer gepast, hetzij die in het groen was. De blauwe hadden ze niet op voorraad, maar hoe het horloge droeg, de maten en het gevoel wat het me gaf… ik was weer opslag verliefd. Dus ik heb de blauwe gelijk bij de AD besteld.
Vandaag heb ik hem opgehaald. Ik had verder een drukke dag. Tijd voor foto’s had ik niet echt. ik heb wat wat snelle snapshots op de bank gemaakt met de iPhone… maar ik kon gelukkig zojuist nog net even een echte foto eruit persen (de laatste foto… save the best for last )
Ik ga me wel weer vermaken met deze 39mm LLD! Bedankt voor het lezen allemaal!
De veel te grote box
Ik ben zo blij met de nieuwe sluiting die je on the fly kan verstellen
Ik weet het, wristshots geven niet echt goed weer hoe het horloge draagt, maar jullie krijgen in ieder geval een idee hoe het draagt op een 18cm pols.
En dan de laatste foto