Zoals al aangekondigd in het ‘NA: MeisterSinger Primatic topic’, hier de presentatie van de aanwinst van vorige week donderdag, bij een plaatselijke juwelier aangeschaft.
Ook juwelier Koelink kon een fikse korting geven en zo, na een hele periode van bijna niets aanschaffen en veel sparen, zijn we vol op het orgel gegaan. 2 prachtige aanwinsten in 3 dagen!
Ondertussen wordt het wel tijd om de collectie wat te minderen, want van 30 horloges raak ik langzamerhand wel een beetje overprikkeld, en met de nieuwe aanwinsten heb ik in ene genoeg om aan te trekken
Deze Longines duiker kom je hier geregeld tegen in de zwarte versie, date en no-date, maar inmiddels zijn er dit jaar 5 nieuwe kleuren dials bijgekomen.
We weten onderhand wel dat de LLD een reissue is van de gelijknamige jaren 60 duiker van Longines.
Mijn keuze is gevallen op de smoke-grey dial icm een grijze synthetische nato-strap met de mooie Longines gesp.
Facts:
42mm diameter
12.7mm dik
22 lugs
Saffier
Dubbele schroefkroon
30 bar
Het kaliber is de van de ETA A.31.L02 afgeleide L888 met, na ik zag na wat googlen, de 4e upgrade. Longines noemt dit een exclusive caliber. Door een silicone hairspring, en het tikgetal terug te brengen naar 25200, is er nu een 72 uur gangreserve aanwezig bij volledige opwinding uiteraard.
Wat een prachtig ding! Gefeliciteerd!
En wat betreft de L888 (met upgrade); hier ga je heel blij mee zijn. Topuurwerk. Ik vind 'm net zo fijn/soepel en accuraat als de 2500C uit mijn Seamaster van 2010. (basis is ook de 2892-A2)
Gefeliciteerd Gerben met deze mooie Longines Legend Diver met een geweldig uurwerk.
Veel plezier er mee gewenst en kom een keer een kopje koffie drinken om te showen!
Mooie kleur! Niet de standaardkleur waar ik zelf ook schuldig aan ben. Het uurwerk is, zoals hier al eerder gezegd, zeer nauwkeurig. Hetzelfde als de l888.4 maar zonder cosc certificering.