NA Longines Oposition

Deze week een leuk horloge voor een leuk prijsje kunnen overnemen.
Deze wil ik graag met jullie delen.

Een Longines Oposition L3.617.4 Quartz.
Ik vind het prachtig.
Lekker dun, mooie band en draagt heerlijk.

Het model heeft maar even bestaan, was geen succes voor Longines. Maar ohw, fijn hoor.

Hier een omschrijving:

Komt waarschijnlijk uit 2002.
De Longines L3.617.4 Opposition is een verfijnd Zwitsers quartz herenhorloge, ontworpen met elegantie en precisie in gedachten. Met een klassieke ronde roestvrijstalen kast van 37 mm (39 mm inclusief de kroon) heeft dit horloge een strak profiel met een dikte van slechts 7 mm. De grijze wijzerplaat complementeert de gepolijste esthetiek, met minimalistische streepmarkeringen en zilverkleurige wijzers, allemaal beschermd door duurzaam saffierglas.
De roestvrijstalen lunette en kast harmoniëren met de bijpassende zilverkleurige roestvrijstalen band, die 22 mm breed is en comfortabel sluit met een vlindersluiting met het Longines-logo. De kroon van dit horloge heeft een pull-push-ontwerp.

Kwam binnen onder de krassen.
De kast en band zijn gebrushed.
Ben er even mee bezig geweest.
Maak ik nog even een topic over.
Anyway: foto’s!

Voor

Na

Fijne paasdagen!!

27 likes

Zeker, lekker strak zoals een Porsche Design, veel plezier ermee :+1:

1 like

Fraai resultaat :ok_hand: Vind hem ook mooi. Heeft ook wel wat weg van de Polaris lijn van Omega.

1 like

Gefeliciteerd! Veel draagplezier.

1 like

Ik vind ‘m tof! :ok_hand: veel plezier ermee

1 like

Mooie aanwinst!
Deze Oposition was ooit mijn allereerste NA. Maandenlang krantenwijk stukgelopen om uiteindelijk op mijn 15e EUR 450 stuk te slaan op een Zwitserse Quartz.

25 jaar later nog steeds een goede beater met fijn formaat en mooie integrated bracelet.

8 likes

Wat leuk dat je dat deelt!
25 jaar en nog steeds een mooi horloge!
Ook mooi zeg, de uitvoering met de witte wijzerplaat.
Op naar de volgende 25 jaar​:raised_hands::raised_hands:

Gefeliciteerd! Veel draagplezier

1 like

Leuke NA en een verrassend goed resultaat. Vakwerk. Gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

Mijn beste,

Fraaie aanwinst hoor.
Proficiat!!

Veel draagplezier dan ook met deze eigenzinnige tijdgenoot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Heel mooi!

1 like

Bijzonder horloge. Mooie band. Veel plezier ermee.

1 like

Ik heb em ook, kwam destijds hier in het blauw voorbij en moest em hebben in mijn longines collectie. Gedragen heb ik deze nog nooit. Of ik het echt mooi vind? Soms wel, soms niet zo.:slightly_smiling_face:

1 like

Leuk dat je het deelt.
Zou het zeker gaan dragen, bijzonder horloge.
Zelf begin ik behoorlijk te vergroeien met deze Longines. Die band is ook echt prachtig.
Als ik er op kijk oogt het als een klein horloge, echter op afstand oogt het geheel niet klein.
Normaal draag ik 38 a 40mm.
Fijne dag!!

1 like

Prachtig Longines begint steeds meer mijn favoriete merk te worden. Gefeliciteerd

1 like