NA: Longines Spirit 37mm

Na lang wikken en wegen of ik de Tudor Black Bay 36 met blauwe plaat weer zou kopen, aangezien ik van de verkoop lichte wroeging kreeg, of dat ik de Longines Spirit 37mm zou aanschaffen had ik uiteindelijk de knoop doorgehakt nadat ik in Utrecht bij juwelier Punte de Spirit in levende lijve tegen was gekomen.

Eind september is de bestelling geplaatst en er werd aangegeven dat er zes tot acht weken levertijd zou zijn. Ruim tien weken verder kreeg ik een mailtje dat de Spirit geleverd was en ik deze op kon halen.

Gister was het zo ver.
De sunburst wijzerplaat die van warm naar koud veranderd afhankelijk van de lichtinval maken het best prettig om naar te staren.
De quick release zorgt ervoor dat ik geen akkers trek op de lugs als ik er een ander bandje op wil zetten.
Nu alleen nog een leuk bandje erbij kopen.
De lugwidth is 19mm en ik was naïef om te denken dat ik er wel een 20mm bandje tussen zou kunnen proppen.

En dan nu een paar foto’s:

Ik word er blij van en voor nu is de jeuk gekrabt, maar een 39mm
hydroconquest zou eigenlijk ook wel een leuke aanvulling zijn naast de Spirit en de Conquest Heritage…

Dank voor het lezen en een goed weekend gewenst!

123 likes

Echt een heel tof ding. Blauw lijkt me ook mooi. Weet alleen nog niet of ik het ervoor over heb.

Gefeliciteerd, geniet ervan!

1 like

Prachtige aanwinst, staat hier ook op het lijstje met een zwarte of blauwe plaat.

Prachtig horloge, geniet ervan :grinning::+1:

1 like

Waaw. Mooi hoor. Ik heb ook getwijfeld tussen de 2 keuzes, en uiteindelijk recent de bb36 in blauw besteld.

Welk een bandje zou je op deze longines zetten?

1 like

Blijft een gaaf model dit.
Mooi hoor. Veel plezier er mee.

1 like

Hmmm, ik heb op een 19mm horloge nu ook een 20mm band. Gaat prima! Dus misschien verschilt t per band.

Op staal in ieder geval ook heel fraai, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd, dat is een mooi horloge zeg!!

1 like

Heel erg mooi, zou best een keer een mooi lume-shot willen zien binnenkort :wink: Plezier ervan!

1 like

Wat een schitterend horloge! Ook de positie van de datumaanduiding is subliem voor de fraaie dial.
Gefeliciteerd met de aankoop en veel draagplezier ermee.

1 like

Thats the spirit! :wink: Erg fraai!

1 like

Heerlijke Watch!

1 like

Heel mooi!

1 like

Proficiat! Ze ziet er wellicht nog beter uit in het echt dan op de foto’s. Vind dit echt een horloge om een verzameling mee af te sluiten, daar gaat niet veel boven. Hier nog steeds wachtend na 4 maanden en nog geen antwoord van longines. Ben toevallig ook 5 maanden zwanger, het zal misschien een geboortehorloge worden :smiley:

7 likes

echt wel een mooie klapper :clap:
en naar mijn idee zou ik de band niet vervangen,
of je moet aan metaal een hekel hebben,
staat als geheel fantastisch :+1:
draag hem met plezier.

1 like

Prachtig gefeliciteerd!

1 like

Iets van deze strekking lijkt mij wel mooi.

5 likes

Prachtige aanwinst in een mooi formaat. Van harte met je nieuwe aanwinst en ik wens je er veel draagplezier van! :blush: :+1:

1 like

Dat is wel zuur. Ik kreeg binnen twee dagen een antwoord van Longines toen ik contact opnam met de vraag of er problemen waren met uitleveren aangezien de acht weken al waren verstreken. Ik hoop voor je dat het niet al te lang zal duren voor je de Spirit binnen hebt.

1 like

Heel gaaf horloge! Waarschijnlijk ook heel fijn geholpen daar?
Veel plezier ervan!

1 like

Jazeker. Erg vriendelijk en behulpzaam personeel.

1 like