NA: Longines Spirit 40mm 💙

Er is een draadje op het forum dat gaat over wat je ideale ‘two piece collection’ zou zijn.
Nou is het natuurlijk van de gekke om maar twee horloges in je collectie te hebben, (:stuck_out_tongue_winking_eye:), maar het zette me wel aan het denken.

In dat draadje zette ik vorig jaar dat voor mij dat een Tudor Pelagos 39 en een blauwe Longines Spirit zou zijn.
In mijn optiek een sportieve duiker en een bijna perfecte GADA watch. (Ook al is het eigenlijk een flieger).

Een poosje heb ik een San Martin gedragen als GADA en deze voldeed eigenlijk prima, maar op de één of andere manier lukt het me niet om een Chinees horloge als volwaardig alternatief te zien. (Onterecht, want rationeel gezien bieden die veel waar voor het geld).

De San Martin aan een collega verkocht, die draagt hem nu als zijn eerste horloge!
Getwijfeld over een gebruikte Grand Seiko bij huisleverancier Ten2Two, maar wilde liever een automaat. (Gevoelskwestie).

De Tudor is er nog niet en gaat er misschien ook helemaal nooit komen, maar dankzij een lekkere verbouwingskorting bij Bouman in Culemborg, kwam de Longines wel in beeld.

Bij dezen dus mijn Nieuwe Aanwinst:
Longines Spirit 40mm Chronometer, met de blauwe wijzerplaat!

In mijn ogen een nagenoeg perfecte ‘every day’ horloge, in een top maat voor mijn 19cm pols.
Enige nadeeltje is de vlindersluiting, had liever een normale sluiting met micro adjust gehad.
Chique genoeg voor onder een colbert, sportief genoeg voor bij een t-shirt en met ruim voldoende details om me lang geboeid te houden.
Kijk bijvoorbeeld naar die verfijnde opgelegde indexen en logo/sterren op de plaat. :smiling_face_with_three_hearts:

Of de subtiele sunburst op de wijzerplaat, onderbroken door een subtiel gepolijst metalen ring.

Ook qua leesbaarheid in het donker staat deze z’n mannetje.
Zeker niet het belangrijkste, lume, maar toch gaaf.

Al met al een hele fijne toevoeging aan mijn bescheiden collectie en een ondergewaardeerde topper, die een lang leven krijgt in mijn roulatie.
Bertje is blij! :smiling_face:

101 likes

Hatsee! Heel tof. Gefeliciteerd!

1 like

ziet er goed uit, donker datumveld is ook een + :+1:

1 like

Prachtig horloge die ook in de 40mm zwart op mijn “To want list” staat. Proficiat hiermee!

1 like

Er ligt in Culemborg nog een zwarte op voorraad met een leuke korting. Hint hint. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wat een feest! :star_struck: Prachtige aanwinst! :ok_hand:t2:
Gefeliciteerd met dit mooie horloge!

1 like

Hele toffe NA Bert.

Gefeliciteerd

2 likes

Prachtige aanwinst. Heel veel plezier ermee.

1 like

Ja ik zag hem op de leren band. Ik wil hem alleen op de stalen band met de gewone 3 voudige sluiting ipv de vlindersluiting :wink: . Maar ik kom hem vast nog wel eens tegen.

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst😀

1 like

Mooie, five star! aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd, Spirit altijd mooi!

1 like

Snap ik! Die vlindersluiting is ook mijn enige echte minpunt. Hoewel ik hem prima op maat heb, zou een normale sluiting net even fijner zijn.

1 like

Heel mooi!
Geniet ervan!

1 like

Helemaal eens met je redenering,vindt hem zelf ook een topper GADA,geniet ervan :wink:

1 like

Heel mooi! Veel draagplezier!

1 like

Mooie Longines, veel plezier ervan! :ok_hand:t3:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Goede keuze. Longines is een merk met toch aardig wat heritage. Dat is aan deze spirit terug te zien.

Veel draagplezier.

1 like

Prachtig horloge, Bert! Staat je goed :+1:

1 like