NA: Longines Spirit Chronograaf

Beste HF vrienden, ja het is weer eens zover :innocent:

Gisteren een lange dag achter de rug, om 9.30 vertrokken en om 23.30 weer thuis. Tja soms moet je er wat voor over hebben om een mooi horloge op te halen.
Van @Box deze gewoon nieuwe Longines overgenomen, tripje naar Friesland en heel vriendelijk ontvangen door Victor en zijn vrouw.
Niks geen stugge Friezen, maar heel sympathiek. Begonnen met een lekker bakkie koffie en een echt Fries gebakje. Heel gezellig gebabbeld met Victor en Assie was 1 en al waterval qua gesprek met zijn vrouw :wink:.
O ja, we kwamen natuurlijk voor de Longines wat een mooi horloge is dat zeg. Je moet hem echt om de pols zien, zo mooi die blauwe plaat met sunburst.
Als je zo de specs leest zullen sommigen natuurlijk zeggen, veel te dik, te zwaar en onzin die extra kroon voor de datum. Zo dat gras heb ik nu al even voor de voeten weggemaaid, dus dat weten we nu gelijk :smile:.

Vind ik hem mooi, ja natuurlijk en bijkomend voordeel is dat er net te weinig gaatjes in de bandjes zitten dus geen angst dat Assie hem af en toe ongevraagd leent :grin:.
Zie hoe mooi de kast is gebrushed en gepolijst en de combinatie van de wijzerplaat met de blauwe band.
Ik ben er heel blij mee en deze mag gezellig buurten bij de Zulu time :smile:.
Natuurlijk niet de hele dag bij Victor gezeten maar we waren in de buurt van Assie haar zus, dus dat pakten we gelijk even mee.
Ook leuk om eens te praten met mijn zwager (40 jaar gewerkt bij defensie) die totaal niets heeft met horloges. Snapte niet waarom er zoveel knopjes op een horloge moeten zitten, nee natuurlijk hoeft dat niet maar is wel mooi een chronograaf toch. Ook even verteld dat veel horloges gemaakt zijn voor militairen en piloten, onbekend terrein voor hem dus, nu niet meer :sweat_smile:.
Was een lekker weertje gisteren, dus bleven me maar even hangen en hebben lekker chinees gegeten. Nee, nee we hebben niet een Chinees opgegeten maar wel het eten wat ze gemaakt hadden :wink:
Nu weer genoeg gel*ld, tijd voor de specs:

Longines Spirit chronograaf ref: L3820.4930
Cosc gecertificeerd
Dial: 42mm
kleur: zonnestraal blauw met verzilverde zandstralende wijzers
Super lumi-nova
saffierglas AR aan binnen en buitenkant
dikte: 16,50mm
Lug to lug: 51,40mm
Geschroefde kroon
gewicht: 123,1 gr
nok breedte: 22mm
Kaliber: L688.4
10 ATM
Kleine sec. dial op 9 uur
Datum tussen 4 en 5 uur
Band: blauw kalfsleer met gesp
Extra band: mat bruin kalfsleer QR met folding clasp stainless steel rhodium
Gangreserve: 66 uur
Chronograaf met kolomwiel
Chronofuncties: chronograafmechanisme met centrale 60 sec.wijzer, 30 min. teller op 3 uur en 12 uurteller op 6 uur

Tijd voor wat foto’s, natuurlijk gemaakt door Assie en dat moeten er dan natuurlijk veel zijn. Maar dat willen we toch op het HF :wink:

Mijn dank is groot @Assie62, je hebt er veel tijd in gestoken en ik vind het mooie foto’s :+1:

96 likes

Prachtig, van harte gefeliciteerd met dit schitterende uurwerk, veel draagplezier toegewenst voor jou en @Assie62 .

1 like

Gefeliciteerd met deze dikke NA. :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige Longines :ok_hand:

1 like

Leuk verhaal, mooi horloge, mooie bandjes en een zeer mooie horlogedoos.
Geniet ervan :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Longines👌
Leuk verhaal ook👍

1 like

Gaaf horloge Ferry! Gefeliciteerd ermee :partying_face:
Mooie foto’s @Assie62 :+1:

2 likes

Serieus knappe klok, gaaf man!

1 like

Lekker bezig Ferry :dizzy:

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Een schitterend horloge van een befaamd horlogehuis.
Mooie kleur, en een fraaie horlogeband.

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel veel draagplezier Ferry (@fredpanarai1) en je bent met @Assie62 altijd wolkom yn Súdwest-Fryslân.

2 likes

Da’s een mooie bonk techniek en plezier dat je hebt verworven! Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd met dit mooi exemplaar.

1 like

Gefeliciteerd met deze NA! :pray:
Op de een of andere manier een vrolijkheid deze Longines😊

1 like

Wat in moai horloazje! :+1:
Net slim foar sa’n Longiness.
Ik hoopje dat jo genietsje fan dizze prachtige nije oanfolling! :innocent:

2 likes

Wij, Friezen, zijn best leuk volk hoor. :wink: Gefeliciteerd met de NA!

2 likes

Gefeliciteerd en erg mooi horloge! Dat wordt genieten. Mooie foto’s ook.

1 like

Van harte met deze mooie NA.
Geniet er met volle teugen van.

1 like

Heel gaaf Ferry :+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd deze flinke klok past perfect om jouw pols!

1 like