Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets gepost had op dit forum, maar het is een bewogen jaar waar veel andere zaken dan horloges om aandacht vroegen. Toch heb ik het jaar zo overdenkend ook niet stil gezeten. Mijn veroveringen:
- Seiko 5 Sports Limited Edition SRPL05K1;
- Casio W800-H;
- Longines Spirit 40mm;
- Hanhart MonoControl 42mm.
De Seiko vond ik op de plaatjes erg mooi en ik was op zoek naar een horloge dat ik gewoon door kon dragen, maar eerlijk gezegd krijg ik er niet echt een klik mee. Ik denk dus dat hij binnenkort in het blauwe gedeelte verschijnt.
De Casio is gewoon handig bij het sporten. Ik geef keeperstraining en padel regelmatig. Dan is het handig om een horloge te hebben dat tegen een stootje kan.
De laatste twee van het lijstje zijn mijn persoonlijke favorieten van dit jaar.
Om met de Longines Spirit te beginnen. Ik vind dat gewoon een schitterend horloge (afhankelijk van het licht soms ook letterlijk). Erg functioneel, weinig poespas, draagt makkelijk (ondanks dat het de titanium versie niet is), past bij elke gelegenheid en tegelijkertijd straalt het kwaliteit uit. Op de één of andere manier blijf ik er ook naar kijken. Prachtig in al zijn eenvoud!
En dan de Hanhart MonoControl: daar ben ik al zo lang verliefd op! Een monopusher van een merk met een mooie historie op het gebied van piloten chronografen. Deze Hanharts zijn relatief schaars en ik wilde er graag één met de lichte wijzerplaat. Bij toeval vond ik deze recent via Marktplaats. Het horloge heeft wat beschadigingen (ook aan het glas), maar daar was de prijs ook naar. Het glas wil ik laten vervangen en ook een service lijkt mij goed om te doen. Verder nog een origineel bandje scoren, maar ik draag hem nu eerst een tijdje om te kijken of het verder allemaal naar behoren functioneert. Net als bij de Longines heb ik constant de neiging om naar het horloge te kijken (en dan niet alleen voor de tijd)
. Zo veel prachtige details en je voelt ook dat er echt aandacht aan is besteed!
Al met al erg blij met deze twee aankopen en ik heb het idee dat ik mij voorlopig eerst weer rustig ga houden op koopgebied. Veel te klagen heb ik op horlogegebied in ieder geval niet
.
Nog even een paar foto’s.