Sinds de introductie van de Longines Spirit Flyback stond deze al op het verlanglijstje. Alleen de prijs hield me tegen. Tot ik een beetje op marktplaats zat te kijken en er eentje tegenkwam voor een mooie prijs. Inclusief stalen band. Horloge was van november 2025 en sinds aanschaf maar een aantal keer gedragen. De meeste tijd in de watchwinder gezeten. En dat alles was te zien, werkelijk in nieuwstaat!
Zoals je hier kan zien kwam de onderste Pusher los.
Ook maakte de bezel een klik geluid als je (ter hoogte van de 60) er op drukte.
De volgende dag naar de Longines dealer hier in de buurt. Daar werd dusdanig onvoorzichtig met het horloge omgegaan (horloge werd met het glas op de toonbank gelegd) dat ik met horloge weer naar huis ben gegaan. Via Longines Nederland bleek achteraf dat er een service is, er werd mij een verzendpakket toegestuurd waar het horloge veilig in verstuurd kon worden. Dit gedaan en een paar weken later kreeg ik de melding dat het horloge aangekomen was in Frankrijk.
Daarna 1 maand niks vernomen (vakantietijd, zieken etc.) tot ik vorige week een mail kreeg:
Ik schrok van: lichte krasjes aanwezig en achterdeksel bekrast. Longines Nederland gebeld en mij werd verteld: krasjes noemen ze al lichte haarlijntjes die met het blote oog haast niet waarneembaar zijn. Ook zag ik dat (in mijn ogen een simpele reparatie, de Pusher vervangen) er een nieuw uurwerk in komt en nog een hele lijst van onderdelen.
Vraag me dan wel af of de vorige eigenaar van al deze ‘problemen’ afwist en daarom het horloge verkocht zonder te denken dat hij de garantie kon aanspreken.
Verders natuurlijk een pracht van een Longines.
Dat geloof ik niet, op de foto van de lume is te zien dat de pusher nog goed zit. Ook in de advertentie stond aangegeven dat er nog ruim 4,5 jaar garantie op zat.
Het eerste wat de dealer zei was: knoppen vallen niet onder de garantie…
Kan ik mij niet voorstellen voor een horloge van 5,5k.
Gefeliciteerd met je NA, prachtige chrono! Geniet ervan!
Goh, dit is wel herkenbaar. Ergens in Twente toevallig?
Ik heb een jaar geleden mijn Spirit ook bij een Longines AD ingeleverd voor garantie. Die (de bedrijfsleider notabene) kwakte het horloge zonder enige gevoel voor finesse in een papieren envelop. Iets waar ik zo beduusd van was, dat ik er op het moment zelf even niks op wist te zeggen. Achteraf spijt van, want ik kreeg 'm met de nodige krassen op de sluiting terug, ondanks ik het horloge smetteloos heb ingeleverd. Dat was een leermoment, volgende keer kies ik ook voor die online service.