Vanaf het eerste moment verliefd!
Zo’n twee maanden geleden kwam Lonignes met een nieuwe Spirit Zulu time. Mijn eerste gedachten waren die moet ik hebben!
Maar, eerst passen, want bij eerdere modellen van Longines was ik verrast geweest door de behoorlijk lug to lug. Deze vaak te groot voor mijn voorkeur.
Het passen was de eerste keer op Schiphol, en later toch aangeschaft bij de meer lokale juwelier.
In mijn collectie heb de verschillende stylen horloges, Flieger, field Dress, Dive maar het ontbrak nog een een Titanium en een GMT model.
Met de nieuwe Longines pak ik beide!
Nu drie weken in bezit en door werk al in Zweden, Kazachstan en Tadjikistan geweest. Ik maak dan ook serieus gebruik van de GMT functie, dit boven verwachting.
Tijdens mijn werk trip door centraal Azië draag ik hem op de Hirsch Bagnore Black 21mm een heerlijk net bandje. In Tadjikistan wil ik niet teveel bling laten zien. Niet uit angst van diefstal maar uit respect.
Ik werk in de melkveehouderij, dit soort landen kent een hoop potentie. Maar hebben ook speciale aandacht nodig. Het is vaak zo dat in deze ex Sovjet landen weinig kennis is, dus ik ben hier vaak in gesprek met belanghebbenden. En met kleine stapjes maak je verschil.