NA Longines uit 1969 (volgens serial number)

Ik had al langer plannen om mijn lief een horloge te geven uit haar geboortejaar. Ik snuffel regelmatig op veilingen waar ook horloges worden aangeboden. Twee weken geleden kwam ik deze Longines tegen… Hij lijkt op een Admiral, maar mist de aanduiding op de dial. Die dial heeft wel te lijden onder wat oxidatie, gezien de bultjes op de dial en groene aanslag op wijzers en naast de indicies. Duidt op vocht in de kast? Leeftijd?

Ik zal jullie de smerige details besparen in welke staat het horloge werd toegestuurd. Er zat in ieder geval ruim vijftig jaar dna aan de case back. Maar na een poetsbeurtje met warm water, een tandenstoker en wattips kwam er toch een wonderschoon horloge tevoorschijn. De kast en vrijwel krasvrij, evenals het (plastic) glaasje.

De originele leren band is een ander verhaal, daarentegen. Maar dat is het minste probleem. Gesp en kroon zijn overigens ook helemaal origineel.

Het horloge loopt. Een minuut per uur te snel, of dat te verhelpen is, moet nog blijken. Ik hoop hier eerst wat meer te weten te komen over het horloge zelf en het gebruikte caliber. De verjaardag van mijn lief is gelukkig nog een heel eind weg, dus ik heb de tijd om er iets heel moois van te maken.

Horloge kwam trouwens in de originele doos. Met leer bekleed.

rest mij jullie te bedanken voor het uitlezen van mijn allereerste topic en heb twee vragen:

• Wie kan mij meer vertellen over deze prachtige Longines?
  • Wie kan/wil dit horloge een onderhoudsbeurt geven?

Hartelijke groet,
Jan

31 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:t2:

1 like

voor die ouderdom ziet hij er nog fris uit,
draag hem met plezier

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Veel draag plezier met deze fraae Longines.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie Longines :ok_hand:
Er zijn genoeg horlogemakers beschikbaar, zie de kaart:

Daarnaast de vintage liefhebbers @Serge2, @TKH, @basvg bijvoorbeeld?

2 likes

Liefhebber TKH heeft genoeg projecten van zichzelf liggen voor de komende 2 jaar :innocent:

4 likes

Jammer :wink:

1 like

Zeker, maar gefeliciteerd met je mooie Longines!

1 like

Ik ben wel benieuwd…

1 like

Anders ik wel. Hij loopt, kan alleen de datum niet apart wijzigen. De oxidatie doet mij de wenkbrauwen ook fronzen, maar: hij loopt. Heel belangrijk :wink:

Mooi aanwinst :watch: :star_struck: :+1:
Het is jammer van de band, maar na zovele jaren dragen heet ie het goed overleefd :+1:
Ik heb zelf nog een NOS band met de gesp staan uit die periode, en denk dat het nog meer te vingen zijn.
Succes met het :mechanic: onderhoud.
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Dank! Ik vind het spannend hoe het onderhoud uit gaat pakken. Mooie band overigens, maar grote grutten, wat een bedrag zie ik op dat kaartje…

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, geniet ervan!

1 like

Ik vermoed dat dat nog een origineel prijskaartje in Belgische frank is, wat op een tiental euro zou neerkomen (wat toen nog altijd een heel stevige prijs was). Of dat mag je toch hopen dan.

2 likes

:grin: Dit was prijs van een nieuwe en complete :watch: in guldens en @LVA niet in Belgische franks :wink:, maar de koper wou een andere bandje hebben :thinking: een van die rekbanden of zo :thinking: en die heb laten plaatsen , die zeer gewild waren in die tijd hoor :nerd_face:
Groeten Iwan :motorcycle:
PS
Blader eens op deze site :nerd_face:

2 likes

Veel geluk met deze Longines!!

1 like

Alles uitvoerig bestudeerd, maar hij zat er niet tussen. Heb Peter intussen wel een mailtje gestuurd. Dank voor de heads up :pray:

1 like

Mooi!
Geniet ervan!

1 like

Naar alle waarschijnlijkheid is dit het uurwerk cal. 508 :thinking:

1 like

Nee, dat heb ik al uitgesloten omdat hij op een lagere beat rate loopt. Dus het blijft toch nog even een mysterie :wink:

1 like