NA Longines VHP als zomers werkpaard

Zoals ik eerder schreef stond de Longines VHP al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Een horloge welke bestand om te dragen tijdens zomerse buiten activiteiten,
wat voor mij voornamelijk inhoudt dat er hout gehakt zal worden voor de braai en ofyr.
Daarnaast moet deze er zomers uit zien, dus een lichte (witte) wijzerplaat was het devies.

Tussendoor diverse ongeplande aankopen gedaan, maar nog geen horloge voor dit doel.
Dus toen we afgelopen zondag in Amsterdam waren om in de Bijenkorf iets op te halen zijn we ook even aan de overkant bij Gassan binnen gelopen. Ik had de Longines VHP nog niet gepast, dus ik hoopte dit hier te kunnen doen en eventueel direct mee te kunnen nemen.

Nadat we diverse vitrines bekeken hadden en uiteindelijk bij Longines terecht kwamen zag ik helaas geen witte VHP staan, alleen de VHP GMT was in wit aanwezig. Tevens bleken alle modellen in de vitrine 41mm te zijn, en kon ik zo snel geen 43mm model ontdekken, waar ik eigenlijk mijn zinnen op gezet had.

Toch maar even vragen of we geholpen konden worden, en zo werd er een dame op ons afgestuurd die waarschijnlijk heel erg uitkeek naar sluitingstijd. Openingszin was dat alle beschikbare modellen in de vitrine stonden, en er verder geen voorraad aanwezig was. Als ik een ander model (of maat) wilde, dan zou deze vanuit een ander filiaal naar hun toe moeten komen, of besteld moeten worden, maar alleen als ik zeker tot aankoop over zou gaan zou dit geĂŻnformeerd kunnen worden.

Toch even de 41mm GMT versie uit de vitrine laten halen om te passen, en hoewel zowel mijn vrouw als ik die te druk vinden wist ik hierdoor wel direct dat mijn doel met de VHP vervuld zou zijn.
De 41mm voelde niet verkeerd, hoewel ik eigenlijk een grotere in gedachten had.
De verkoopster drong aan dat deze maat voor mij echt prima zou zijn, en deze juist heel mooi binnen de pols valt, en de grotere nogmaals toch niet op voorraad is.
Uit nijd om te laten zien dat we heus echt tot aankoop geneigd waren, had ik mij bijna laten overhalen deze in te laten pakken, maar uiteindelijk toch bedankt voor de moeite en met lege handen naar huis.

Thuis de computer aangeslingerd en op zoek naar een 43mm in een NL shop, zodat ik een afspraak zou kunnen maken deze te gaan passen. Helaas bleek dit tevergeefs is blijkbaar alleen de 41mm op voorraad.
Alleen bij Boumanonline leek er hoop te zijn, zij het met de toevoeging “we informeren u over de beschikbaarheid”. Dus maandag de telefoon gepakt en gevraagd of deze daadwerkelijk op voorraad is.
Dit bleek niet het geval, maar er werd direct gecontroleerd of hij bestelbaar zou zijn, zodat ze hem woensdag in hun order mee konden bestellen om vrijdag in huis te hebben voor verzending.
Dit bleek wel het geval te zijn, dus als ik uiterlijk dinsdag zou bestellen konden ze hem deze week nog bestellen en verzenden voor levering op zaterdag.

Maar, ik heb de 43mm nog niet gepast, en als deze speciaal besteld wordt, kan ik deze dan nog ruilen mocht het blijken dat ik met een ontbijtbord om de pols lijk te lopen.
Ook dit was geen enkel probleem, mits ik hem onbeschadigd zou retourneren met de band nog op volle lengte. Zelfs de stickers er afhalen om te passen was geen enkel probleem.
Wat een verschil met Gassan, waarbij ik wellicht een verkeerde verkoopster trof op een slechte dag.

Maar alle service om te mogen ruilen is niet nodige de 43mm is lekker bulky om de pols,
maar past juist mooi bij mijn eveneens redelijk bulky polsen :wink:

Lang verhaal kort, ik ben blij met de service van Bouman en blij met mijn zomerklatser :ok_hand:

47 likes

Een klassieke schoonheid :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, zeker een mooi horloge

1 like

Geduld is dus beloond! Mooi horloge

1 like

Gefeliciteerd met de NA!

Dat snap ik wel. Ik heb daar ook vaker (en recent nog) hele goede ervaringen gehad.

Dat snap ik ook wel! (Heb zelf ook een witte VHP :wink: )
VHP is altijd leuk en de afleesbaarheid is echt top op die witte plaat. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge. Staat je goed. Veel plezier ermee.

1 like

Erg mooi!:heart_eyes:
Enjoy👌

1 like

Staat je goed. Gefeliciteerd met je NA

1 like

Mooie aanwinst! Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi paardje inderdaad en ook nog wel een sierpaardje!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd met deze NA!
Mooi, deze witte wijzerplaat. :sunglasses:

1 like

Mooi. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooi horloge van een mooi merk! :ok_hand: Van harte gefeliciteerd; geniet ervan! :slightly_smiling_face:

Ik ben al jaren klant bij Bouman en ook zeer tevreden over de service van dit familiebedrijf. Je voelt je daar nog echt welkom; ook als je online zaken met ze doet.

1 like

Gefeliciteerd! Wat een horloge🤤

2 likes

Hele mooie Longines! En op een prettige manier geholpen worden, maakt de beleving simpelweg plezieriger. Enjoy!

1 like

:+1: voor Bouman en Longines…

1 like

Veel draagplezier toegewenst met de VHP! Geniet ervan. :+1:

1 like

Mooi horloge! Van harte met deze NA. Geniet er van.

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like