Twijfelde al een tijdje over mijn Longines MasterCollection Chrono met moonphase in donkerblauw op staal. Erg druk, soms op zoek naar de juiste wijzers om de tijd fatsoenlijk te lezen en wat te druk.
Ik ben wel erg fan van Longines gezien de hoge kwaliteit in combinatie met relatieve betaalbaarheid ten opzicht van bijvoorbeeld IWC of Tudor. Daarom leken mij de flagship of de conquest twee goede opties.
Om mijn master te kunnen verkopen besloten om hem bij de juwelier van aankoop langs te brengen voor een polijst en service beurt. Binnen viel mijn oog echter direct op de Longines Legend Diver met de bronzen kast en groene plaat, wat een prachtexemplaar in het echt! Met 42mm leek hij mij echter wat aan de grote kant. Met een kopje koffie besloten een balletje op te gooien en zodra het horloge om mijn pols zat wist ik wat het horloge moest gaan worden.
Aangezien deze juwelier ook pre-owned horloges heeft liggen de mogelijkheid voor inruil besproken en dat was mogelijk. De prijs voor mijn horloge lag wat lager dan ik had gehoopt maar gezien het feit dat hij nog een service moest krijgen en ik de legend diver niet weer van mijn pols af wilde halen tot een deal gekomen; en daar is ie dan!
Jeroen, gefeliciteerd met je legend diver, wens je er natuurlijk veel draagplezier mee .
Zelf zou ik die chrono gehouden hebben en op de legend diver lekker die band houden, maar he, dat ben ik he dus is lekker boeien. Geniet er van kerel
nah, sorry, geen gezicht die nato.
Probeer een mooie sailcloth band of zo maar dit is veel te bulky en de kleur van de band is niet mooi, maar dat kan ook door de foto komen.
Ik ben sowieso geen fan van nato’s maar deze valt onder het kopje “how to fuck up a perfectly good looking watch”
Maar goed, als er tevreden mee bent, dan gewoon bovenstaande negeren
Helemaal met je eens, gewoon een mooie leren band erom, maar he smaken verschillen he. Zelf zou ik er ook geen nato om doen, ben net als jij niet zo van de nato’s, wel afhankelijk welk horloge natuurlijk