Ik ben normaal eerder een lezer dan een schrijver maar vond vrij weinig info over dit horloge op het forum, vandaar een korte NA…
Maanden geleden waren de horloges van Lorier me al opgevallen maar nooit echt overwogen er ook effectief eentje te bestellen. De importkosten schrokken me af en stiekem wou ik toch liever sparen voor iets van een bekender/groter merk om m’n pols, snob als ik ben. Fast forward en plotseling zie ik dit horloge op 2dehands voorbijkomen aan een schappelijke prijs. Mailtje gestuurd, auto ingesprongen, en voila.
Voor zij die niet bekend zijn met Lorier; het is een microbrand uit New York opgericht in 2018 door een jong koppel. Dit is de Falcon Series II in navy/silver met Miyota 90S5. Niet dat ik er genoeg verstand van heb om er belang aan te hechten, maar bon, het hoort bij een NA. Ten opzichte van de eerste generatie Falcon is deze wat gekrompen, van 39mm naar 36mm. Twijfelde eerst of’ie niet te klein zou zijn maar het went verrassend snel. De dial en het formaat doen sterk denken aan de Tudor Black Bay 36 maar de wafelstructuur (is dat zelfs een woord?) geeft het toch net iets extra.
Je hoort het al - ik ben helemaal blij met dit horloge. En aangezien foto’s meer dan woorden zeggen…
Erg fraai! Kan het niet helemaal goed zien maar dit is de blauwe wijzerplaat?
Ook vaker naar Lorier (Falcon) gekeken maar buiten Europese import blijft prijzig… lastig
Klopt, dit is de blauwe wijzerplaat. Ik moet toegeven; ik heb geluk gehad door’m op 2dehands (Belgische versie van Marktplaats) aan een mooie prijs te kunnen kopen van iemand die’m zelf besteld had bij Lorier in de VS. Het horloge is op en heb nog geen seconde spijt gehad, maar weet niet of ik’m zelf nieuw besteld zou hebben met import…