Eindelijk binnen! Begin november als preorder besteld en met wat vertraging in de productielijn (en bij Fedex wat betreft bezorging). Alles goed stevig verpakt… en een behoorlijk armetierig doosje van, ik kan er weinig meer van maken, karton. Daarbinnen dan een mooie (kleine) watch pouch met een extra nato strap, een schroevendraaier om de armband op maat te maken (simpel) en een tool om banden te wissellen (eigenlijk niet echt nodig met de drilled lugs). Ook een Neptune kaartje met een handgeschreven berichtje van de makers. Altijd grappig bij een micro brand.
Vergeleken met mijn andere duikers voelt ie wat fragiel aan met zijn 39mm en smalle armband (van 20mm naar 16mm). Die armband is overigens top en ook makkelijk te verstellen (schroefjes). Het domed glass zal wel veel krassen gaan opleveren (geen saffier), maar staat mooi en geeft het horloge vanuit elke hoek een andere look. De bezel draait goed, zonder speling (stuk beter dan de glycine sub). Er zit een nh35 in, maar hij lijkt een stuk minder aanwezig dan de meeste andere duikers met dit movement (minder dik ook). Een ingetogen duiker die voor dagelijks gebruik op kantoor, prima geschikt lijkt… meer dan voor echt duiken (200m wel). Ik denk dat hij veel gedragen gaat worden . Lume niet slecht en een mooie blauwe gloed… maar niet zo goed als de SMP en de Zelos in mijn kistje. Voor 399 dollar veel waar voor je geld… nu nog de belastingman afwachten!
Gefeliciteerd met je nieuwe duiker.
Leuke klok, al lijkt ie me niet klein
Mijn beste,
Proficiat met deze fraaie verworvenheid!!
Ziet er magnifiek uit!! Ingetogen schoonheid!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Mooi model. Afwerking lijkt mij ook prima. Veel horloge voor niet al te veel geld.
Ziet er zeker goed uit jammer dat er geen saffier op zit.
Erg mooi deze Lorier! Een heel eigen uitstraling
Veel plezier met deze topper
Mooie slanke lugs, prachtig glaasje. Met saffier had je nooit dat lichtspel gehad. Mooie band ook. Maar de gap tussen de band en de endlink doet op de foto wel wat af van de kwaliteitsindruk.
Al met al zeker een mooie aanwinst, gefeliciteerd!
Leuke duiker! Is het plexi?
Hoe dan ook doet deze me ergens aan de skinny bezel seamasters denken, wat ik een geslaagd ontwerp vind. Dat zit hem meer in de wijzers en bezel dan in de kast en plaat. Maar goed, leuk om te zien dat er betaalbare vintage-geïnspireerde horloges zijn te vinden voor weinig.
Veel plezier er mee!
Die gap viel me ook meteen al op. Ik denk dat het komt omdat de alle links geheel recht zijn en ook de lugs zijn nagenoeg recht (nauwelijks een curve in). Met een wat grotere pols zal het wellicht ook wat minder opvallend zijn. De band zit goed, maar ik heb wel een beetje moeten spelen met de links om hem goed te laten zitten. Uiteindelijk aan de ene zijde 3 links verwijderd en aan de andere kant 1. Bij 2 aan beide zijdes zit hij tamelijk scheef door de sluiting.
Vandaag voor het eerst de hele dag gedragen en ik ben erg tevreden. Zit heerlijk en ziet er toch een stuk “classier” uit dan mijn andere horloges (eigenlijk allemaal 41 of 42 mm). In vergelijking voelen lijken die allemaal echt tool watches. Heb meteen het idee gekregen om ook de Falcon (in het groen) eens te overwegen als nog een “grote mensen horloge”
Overigens heeft TGV zijn eerste echte review na zijn schorsing aan de nieuwe Lorier gewijd. Tussen zijn standaard gewauwel door een inhoudelijke goede en redelijk kritische review. Het gaat hier om de Hydra, maar dat is eigenlijk hetzelfde horloge (buiten de look van de wijzerplaat en bezel, en de datum op 6 uur). Hij vergelijkt ook met de oude Neptune. De opmerking over de dikte klopt, maar dat is voornamelijk het (plexi)glas. De kast zelf is 12mm nog wat, en met het glas kom je boven de 15mm. Daardoor voelt het helemaal niet zo dik (enkele 13/14mm duikers die ik heb voelen echt een stuk dikker aan, vind ik zelf dan).
Prachtig uurwerk! Hoe bevalt ie na enkele maanden bezit?
Vooralsnog erg tevreden, hij krijgt veel draagtijd… in het begin was ik bang dat hij wat te dik zou zijn, maar dat is alleen het glas en ik heb er geen last van. Ik vind het formaat van 39mm ook erg fijn en merk dat ik bij het zoeken/rondkijken naar nieuwe horloges inmiddels ook meer richten 38-41mm kijk dan de 42/43 die mijn meeste horloges hebben.
Mooie klok! Het blauw is in real life zo te zien redelijk subtiel?