In eerste instantie lag de voorkeur bij de V1 met de kleinere wijzerplaat en minder hoger domed plexiglas. Uiteindelijk toch besloten om de V2 te bestellen, de V1 in goede staat bleek immers lastig te vinden.
Ziezo, de V2 is binnen. Hij is begin augustus vanuit New York opgestuurd, waar het bedrijf gevestigd is.
De Neptune is met 39mm ideaal voor de kleinere polsen en draagt ongelofelijk comfortabel.
Dit is vooral te danken aan de flatlink-bracelet die erg fijn om de pols valt. De band speelt overigens heel mooi met het licht, het geeft bijna een soort royal oak effect.
De Neptune heeft natuurlijk een vintage look en heeft daarom een domed plexiglas. Hierdoor krijg je een prachtig effect als je het horloge beweegt. Hoewel het een krasjes magneet zal gaan zijn erger ik me er niet zo aan, ik vind het plexiglas er goed bij passen.
Al met al, ik ben er ontzettend blij mee!
Foto’s zeggen natuurlijk meer dan woorden, dus hier een rijtje met foto’s:
Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn in de specs😃:
Dimensions
39mm case diameter / 12mm case thickness (not incl. crystal) / 48mm lug-to-lug / 20mm lug width tapers to 16mm at clasp / bracelet fits up to 8-inch wrists
Specifications
SII NH35A automatic movement / 316L marine-grade stainless steel case / water resistant to 200 meters / 120-click unidirectional bezel / superdome plexiglass crystal / Swiss Superluminova BGW9 luminous / 316L marine-grade stainless steel bracelet with solid endlinks and solid fully-articulated links secured by screw pins
Ik vind dit zo een mooi horloge . De afmetingen zijn perfect, glas is prachtig, de afwerking ziet er goed uit…vind dit zelfs een van de gaafste microbrand horloges.
Ik wens jou heel veel plezier met het dragen van deze topper
Dankje Erik! Klopt, de Neptune en de aquascaphe hebben dezelfde looks. Erg mooi horloge is dat overigens. Vooral de bezel, die bijna de glans heeft van bakeliet.
Bedankt! Ik ben het volledig met je eens, de designers bij Lorier hebben echt iets fenomenaals voor elkaar gekregen. De vintage uitstraling die toch echt compleet zichzelf is, de Neptune is dus geen hommage. Ook de afmetingen zijn heel prettig. Je zou denken dat door het hoge plexi (totaal 15mm hoog) het horloge best fors draagt. Maar dat valt ontzettend mee. Misschien komt dat doordat het juist zo’n bolling heeft!
Tof om te lezen, veel plezier met dit bijzondere horloge. Ik volg ze zelf ook al een tijdje en was erg benieuwd naar ervaringen, maar dit klinkt wel als een aanrader. Verzending uit New York betekent wel de volle mep invoerrechten er nog bovenop?
Absoluut een aanrader! In foto’s komt hij zelfs nog niet helemaal tot zijn recht.
Het klopt inderdaad dat er een fors bedrag boven op komt door de import uit New York. Ik heb het geluk gehad dat een goede vriend van mij rond die tijd in Chicago zat en hem dus voor mij heeft kunnen meenemen.
Dat is wel echt het nadeel van een microbrand uit de US…