NA Lorus beater voor het werk

Ik heb eigenlijk niks met kwarts horloges, maar gezien de horloge-onvriendelijke werkomgeving die de betonindustrie toch is had ik weinig zit om een automaat om het leven te brengen. Vandaar deze iets meer schokbestendige “prijsbewuste” optie.
It will be beaten to h*ll and back! (Ik zie dagelijks “ondode” horloges)
Ik ben benieuwd hoe ie het gaat doen voor z’n 32.95 euri en ondanks alles wens ik de Lorus een lang leven toe!
Groetjes,
Serge

11 likes

Ik vind hem leuk! Niks mis mee

1 like

met die zware grasmaaier op de achtergrond ben je wel een stoer horloge nodig… :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik had in “krasopwekkende” omgevingen niet voor zwart gekozen, maar hij blijft het vast heel lang doen. :slight_smile:

Volgens wiki zit er op “sommige” Lorus modellen Lumibrite: hoe is de lume? Heb je een Seiko voor een vergelijkende lume-shot?

Ik kan me die promo uv lampenbakken nog herinneren waar lorus in zaten vanwege lumibrite.
Maar vergeet niet dat de hoeveelheid vh spul invloed heeft op de gloed. Zo Is een seiko 5 soms niet te vergelijken met bv een monster.

Vertel!

Zeker, maar naast een bekend model krijg je toch een beetje een beeld van de lume.

Dat waren van die kastjes bij dealers waar een blacklight buisje in zat en elke zoveel secondes aan bleef staan en zoveel secondes uIt, zodat je kon zien wat het effect Was, en groot genoeg voor een paar modellen en…

Ach plaatje zegt mee dan duizend woorden :smirk:

2 likes

Veel plezier met je NA Lorus, lang geleden kocht ik een Lorus Quartz voor omgerekend ongeveer € 39,00 (kinderen toen nog klein, dure tijden) en deze heb ik jaren lang gedragen. Inmiddels is het bebutst en de kast afgesleten, maar het loopt nog perfect en als ik hout hak of in de tuin aan het werk ben draag ik hem nog steeds!

2 likes

Mijn beste,

Leuk!!
Een solide horloge voor in de dagelijkse werk-omgeving.
Ik wens je er dan ook een werk-lustige tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik heb wel een Seiko 5, maar de Lorus is al op locatie :boxing_glove:
Als mijn geheugen het toelaat zal ik 'm morgen even mee over huis brengen voor het vergelijkend beeldmateriaal!

1 like

Ah, kinderen en dure tijden… Dat klinkt bekend in de oren, hier lopen als het ware 5 stuks Jeager Lecoultre " Master Grande Tradition Gyrotourbillon 3 Jubilee" rond :grinning:

3 likes

Mooie tijden toch!:grinning:

1 like

Veel beater-plezier toegewenst met de Lorus!
Deze zal wel tegen een stootje kunnen. :fist_left: :fist_right:

1 like

oh, ik dacht dan meer aan “5 stuks beaters” :slight_smile:

Dàt waren nog eens tijden! Maar het mag vandaag de dag niet meer…
Or at least that’s what I’m told… :male_detective:

Dit zijn vlnr De mako II, De seiko 5, De Lorus en bovenaan de fopspeen (tutter in het schoon vlaams)
En ik denk dat we een winnaar hebben… :sunglasses:

1 like

Beslist vergelijkbare lume-kracht, jammer dat het alleen op de wijzers zit. Of heb je daarom die fopspeen :nerd_face:

1 like