NA: Lorus Sports uit 1988

Ik ben niet het type, dat snel een topic zal openen voor een nieuw (oud) horloge, en zeker niet voor zo’n horloge, dat al duidelijk een heel leven achter de rug heeft. Maar dit horloge roept bij mij herinneringen op. Minder mooie en wel mooie herinneringen, want ik heb dat horloge echt vele jaren gedragen. Helaas is dat horloge in de loop van de tijd verloren gegaan, maar toen ik onlangs precies hetzelfde horloge te koop zag staan, hoefde ik niet lang te twijfelen. Het is ruim dertig jaar oud, genoeg om hier te mogen staan.

Ooit heb ik dat horloge gekocht toen ik 17 jaar was, dat zal zo 1988-1989 zijn geweest. Ik weet nog goed, dat ik met mijn bromfiets naar de stad reed en me bij een juwelier dit horloge kocht. Er zat alles op, wat ik me maar kon wensen, en bovendien stootvast en waterdicht. En dat is het ook geweest. Heeft diverse ongelukken overleefd, verschillende uren in het water en heeft me nooit in de steek gelaten, op een batterijwissel na… Het bandje heb ik ook ooit moeten vervangen, maar het horloge bleef altijd trouw zijn dienst doen. Maar na tig jaren van dienst wil je wel eens wat anders, en belandt zoiets in een lade en bij het opruimen wordt het dan gewoon weggegooid. Het zal er ongetwijfeld nog erger hebben uitgezien, dan dit horloge, al kan ik me wel herinneren, dat het andere horloge een kras op het glas had. Maar het heeft dezelfde slijtplekken, maar werkt nog steeds zoals het moet. Als een oude diesel, die gewoon niet kapot te krijgen is. En natuurlijk, het is een digitaal horloge, wat moet daar nou aan kapot gaan?

En nu heb ik dus weer zo’n horloge in mijn collectie. Ondanks de staat (noem het dan maar patina :smile:), zal ik dit vaak gaan dragen, en dan ook nog het liefst voor dingen, waar ik het vroeger ook al bij gebruikte; werken, sleutelen en klussen. Dus daar waar je liever geen vintage zou willen dragen. Het is dus een echt vintage beater, en dan ook nog een met vele herinneringen.

24 likes

Leuk! En heerlijk om zo die oude herinneringen weer te herbeleven. Een beetje een tijdmachine! :smile: Ik liep in die tijd met een Swatch rond en heb ook nog altijd een Swatch in mijn bescheiden collectie. Maar veel plezier met deze trip down memory lane! :+1:

2 likes

Geniet ervan

1 like

Leuk verhaal en met die reden zeker een heerlijke aanwinst .

2 likes

Goed verhaal en leuke aanwinst. Terug in de tijd, roept uiteraard herinneringen op. Leuk.

1 like

Dat is een leuke sentimentele aanwinst. Heel veel plezier ermee.

1 like

Ik dacht meer aan dit. Past ook beter bij die tijd en het horloge. :sunglasses:

1 like