NA: love it or hate it

Onlangs heb ik een SKX build gedaan op basis van een One-Second-Closer kast. Best goed gelukt vind ik zelf (alhoewel ik nog wel wat probleempjes met de stem/kroon heb maar daar open ik misschien nog wel een ander topic over) alleen het is een zwarte PVD kast. Uiteraard heb ik hier bewust voor gekozen maar toen hij klaar was wilde ik ook nog een ‘gewone’ uitvoering. Vooral nadat ik foto’s van @Dao zijn SKX gemaakt door @HanDavinci had gezien.
Ok, wat gaan we dan kopen… De echte SKX wordt (zoals jullie weten) niet meer gemaakt. De (nieuw)prijzen hiervan zijn inmiddels absurd hoog naar mijn mening. Gelukkig was ik tijdens mijn eerdere zoektocht al op Heimdallr gestuit. Een merk dat o.a. diverse Seiko hommages maakt. En hier komen we bij het love it or hate it gedeelte :yum: Veel mensen hier hebben namelijk een grote hekel aan hommages. Alhoewel het dan van merken als Bulova, Oriënt, etc. vaak wel wordt geaccepteerd. Maar goed ik heb hier zelf minder last van. Vooral omdat het in dit geval over een model gaat dat door Seiko zelf niet meer gemaakt wordt. Daarbij zijn de specs ook nog eens beter dan die van Seiko:

• NH36
  • Saffier glas
  • Ceramische bezelinlay
  • Solid link en endlinks band met Milled clasp
  • Goed uitgelijnde bezel/minutetrack

Ok, de knoop dus doorgehakt en een groene besteld. Het idee was om deze later nog te gaan modden. Gisteren is hij binnengekomen en ik ben dusdanig positief verrast door de kleur etc. dat ik voorlopig nog even wacht met modden. De eerstkomende tijd zit hij in standaard uitvoering om de pols.
Genoeg tekst, tijd voor foto’s:

25 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst.
Beter en goedkoper dan het overprijsde origineel…
En idem dito als je deze gaat vergelijken met de vervanger, die Seiko op de markt heeft gegooid.
Ze waren al danig te duur toen ze nog in productie waren en tegenwoordig is het inderdaad hilarisch wat ze voor de SKX durven vragen.

1 like

Van de vervanger van de SKX komen de specs al helemaal niet meer in de buurt van deze inderdaad.

Niet mijn kopje thee, maar ik wens je uiteraard wel veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Mooi!

Ik heb de bronzen Tuna hommage gehad, die zweeft hier nog ergens rond, prima horloge voor dat geld.

En het logo vind ik top.

Gr. Marc

1 like

Love it :+1:

1 like

Proficiat!

Ik heb t vermoeden dat Seiko vroeg of laat de skx terug brengt. Met specs vergelijkbaar met die v n turtle tzt. Dus met nieuw uurwerk, keramische bezel insert, saffierglas (hopelijk zonder die loep…) en een prijskaartje waarvan je zou denken had ik em toen maar gekocht :laughing:

1 like

Dat zou best eens kunnen. Als ze slim zijn houden ze het nog enigszins betaalbaar. Dan zou het best weer een verkoopsucces kunnen worden. Niet zoals ze met de reissue van de 62MAS gedaan hebben.

1 like

Gefeliciteerd :+1: geniet ervan